Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is de Bijbel door God geïnspireerd?

• theo

Zelfs ALS je die mening bent toegedaan dan nog ontslaat dat een mens ( en met name een gelovige) niet om die ander hier en nu te helpen daar waar het nodig en mogelijk is.

• Arauna

Touché. Wetenschap is gebaseerd op feiten. Wat ik bedoel is dat veel wetenschappers hun conclusies baseren op een vooringenomen standpunt.

• Frederik D

Je zet de wekker omdat er een grote kans is dat je morgen weer wakker wordt. Niets geloof. Gewoon nuchtere kansberekening.

Ik vind het nogal blasfemisch hoe jij met het woord geloof omgaat.

• Sietse 45

Boris Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Humor werkt goed als je geen zekerheid hebt.

>

> Natuurlijk peri, je hebt gelijk. Het beste gewenst

> met je gezuig.

Je hebt het aardig vol gehouden:D

• Frederik D

Nee, hoor.

Heb je de hype rond het Higgs-deeltje gevolgd? Hier zag je hoe wetenschap in zijn werk gaat. Geen voorbarige conclusies maar wachten op bewijs en dat bewijs bestuderen.

Wetenschappers die wel vooringenomen te werk gaan, zijn pseuowetenschappers.

• Boris

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Boris Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > perihelium Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Humor werkt goed als je geen zekerheid hebt.

> >

> > Natuurlijk peri, je hebt gelijk. Het beste

> gewenst

> > met je gezuig.

>

> Je hebt het aardig vol gehouden:D

:D

• Sietse 45

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik hoef dat stokje niet.

>

> In het verleden talloos behaalde resultaten gaven

> garantie voor de toekomst zo bleek steeds en het

> zal ook wel garantie bieden voor de nu komende

> toekomst.

Je hebt trouwens ook een flink uithoudingsvermogen wat peri aangaat.:D

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Waarom zou je anders- en ongelovigen uberhaupt helpen? Ze gaan toch naar de hel.

Hier zit het voor velen mysterieuze van het geloof. God zend geen volgelingen naar niet te redden mensen, behalve Zijn apostelen want die droegen het woord uit voor hen die wilden horen en achter te laten wie niet wilde. Maar als God een persoon aandringt om iemand Zijn woorden te brengen zal dit nooit zonder gevolg zijn.

Denk aan Jona, die had er zelf zelfs geen zin in, maar het resultaat bleef niet uit..

• Arauna

Die bedoel ik dus. Er is niks tegen de ware wetenschap. Integendeel. De Bijbel onderbouwt de ware wetenschap, zie bv. Jesaja 40:22 en Job 26:7.

• Frederik D

Het Bijbels wereldbeeld is nou niet bepaald wetenschappelijk te noemen. Volgens de Bijbel is de aarde plat, zijn vleermuizen vogels en is in 4004 BC de aarde geschapen.