Nee.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Maar al moet je woorden op een weegschaal leggen,
> woorden zijn geen weegschalen.
>
> Betekenis van woorden kan veranderen.
>
> Eenvoudig gezegd: taal leeft. En dat moet je als
> het ware aanvoelen.
Als de betekenis van een woord al zou veranderen doet dat niks af aan de oorspronkelijke betekenis, datgene dat oorspronkelijk werd bedoeld. (verleden tijd dus ik gok op een d)
perihelium Schreef:
——————————————————-
> Dat is goed, maar uit je reactie aan Thomas zou je
> kunnen opmaken dat je bedoelt dat hij de Geest
> heeft. Ik heb er best moeite mee als christenen
> rare dingen zeggen, zoals gisteren dat Florin zegt
> dat Jezus terug kan komen voordat hij terugkomt en
> Ellen die daarin meeging. Heb je dat gelezen en
> begrijp ik dat misschien verkeerd?
Steven verdraai niet mijn woorden. Jij schrijft dat ik zou hebben geschreven ‘Florin, als jij denkt dat Jezus terugkomt voordat Hij terugkomt’ en letterlijk schrijf en vraag ik :
Ik had het ook NIET over Zijn WEDERKOMST, maar gewoon omdat de Here Zich voor EVEN wil laten zien om een bepaald reden . Dus waar staat in de Bijbel dat als Jezus Christus Zich wil laten zien dat het per se in een visioen of openbaring moet zijn omdat Hij nog niet is teruggekomen ?
Florin
Volgens mij schreef ik duidelijk : PS: Er staat nergens dat Hij Zich niet voor even kan laten aan iemand dus is jouw vraag overbodig
Dat geldt ook voor de bijbel.
There is a silly example of inductive reasoning called the duck test. If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck…then it’s probably a duck. This is a simple formula indeed. However sometimes we forget to apply the same logic to the bible. We must be careful of treating the bible as something other than a book. We sometimes act like because it is the revelation of God normal rules of literature need not apply. Surely, it is much more than “just a book” but it is a book nonetheless. Consider this: God could have revealed himself through an opera, or neon signs in the sky, or a multitude of other ways but he has instead chosen to reveal himself in writing. If that is how God chooses to reveal himself then we should respect that choice by recognizing the “bookishness” of the bible. The fact that God’s revelation is contained in writing should actually be encouraging to us because we can rely on a standard set of literary features to guide us in our quest to understanding the bible.
http://www.calvaryfellowship.org/blog/post/132/understanding_the_bible_part_2_if_it_looks_like_a_book_by_justin_thomas
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?