Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een goede raad webmaster

• Douce.

Mogelijk samen met Boaz, die is hier ook nogal mee bezig?

Douce

• Frederik D

Natuurlijke producten zijn niet per definitie gezonde producten.

Wie de natuur aanbidt, vergeet de zondeval.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijke producten zijn niet per definitie

> gezonde producten.

>

> Wie de natuur aanbidt, vergeet de zondeval.

Geestelijk voedsel is van meer belang en ik had het ook niet over natuurlijke producten maar over gezonde en ongezonde. Ik heb liever voedsel dat uit de natuur komt en eruit ziet wat het is dan verwerkt voedsel dat niet te herkennen is en waarvan je je kan afvragen wat erin zit. Daarmee aanbid ik de natuur (Gods schepping) niet, maar ik ben God dankbaar voor een lekkere banaan bv. Wat is jouw voorkeur?

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Mogelijk samen met Boaz, die is hier ook nogal mee

> bezig?

>

> Douce

Je hing aan jezelf. :)

Eens kijken wat BOAZ daarover te zeggen heeft als hij weer eens langskomt.

• Frederik D

Je doet dus mee aan de mode van natuuraanbidding. Zogeheten biologische producten zijn niet gezonder dan zogeheten niet-biologische producten. Zogeheten biologische producten zijn volksverlakkerij.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je doet dus mee aan de mode van natuuraanbidding.

> Zogeheten biologische producten zijn niet gezonder

> dan zogeheten niet-biologische producten.

> Zogeheten biologische producten zijn

> volksverlakkerij.

Ik zei al dat ik de natuur (Gods schepping) niet aanbid maar God. Het woord biologisch heb ik niet zoveel mee, het gaat mij wat dat betreft meer om voedsel dat eruit ziet wat het is; een banaan, een appel een prei, etc. Geen blikvoer waarvan je niet kan zien wat het is, maar wel vis uit blik bv. Ik denk dat je me niet begrijpen wil.

• Frederik D

Blikvoer is prima voer. En minder duur dan die zielige ielige biologische boontjes, die aangevreten zijn door allerlei natuurlijke insecten.

En natuurgeneeskunde is grotendeels ook quatsch. “Geneeskundige” natuurproducten bevatten allerlei bijkomstige stofjes die eerder schaden dan baten.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Blikvoer is prima voer. En minder duur dan die

> zielige ielige biologische boontjes, die

> aangevreten zijn door allerlei natuurlijke

> insecten.

>

> En natuurgeneeskunde is grotendeels ook quatsch.

> “Geneeskundige” natuurproducten bevatten allerlei

> bijkomstige stofjes die eerder schaden dan baten.

Ik zei al dat jij, kleine onbeperkte, me niet begrijpen wil.

• Johanan

Jij weet wat lekker is.

Johanan.

• Frederik D

Ik begrijp jou beter dan jij jezelf. Net zoals ik Boaz betrapte op natuuraanbiding, betrap ik jou erop.

De natuur is niet per definitie goed. En dat zou elke christen moeten beamen. Want elk christen aanvaardt op de één of andere manier de zondeval.

Bovendien zijn biologische veeteelt en landbouw zuivere westerse decadentie. Als men in de Derde Wereld deze methode zou toepassen, dan was er daar stante pede hongersnood. De opbrengst per hectare en per arbeidsuur is te gering.

En “industriële” landbouw en veeteelt zijn niet per definitie slecht. Neem de zogeheten conserveringsmiddelen. Prima spul. Anders zou je verrotte producten eten.