Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Godsgelovigen zijn "schuldig"= God niet !

• Frans

Ging je nu in discussie met jezelf ? :)o

Grapje!

• Stefan

Frans Schreef:

——————————————————-

> thomas Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Ja, dat kan er heel goed mee te maken hebben

> Frans. Over het NT, wat dan meer éénsluidend zou

> moeten zijn, wordt echter ook nog niet veel

> begrepen.

>

> Nee, maar dat maakt juist het door God

> geïnspireerde zo duidelijk, het is voor ons

> begrip nooit voldoende, we blijven, willen, kunnen

> leren.

Ik zie het zo, ons begrip is ontoereikend, maar wil het zo graag begrijpen. En dan is het geïnspireerde voor datgene wat de inspiratie is; dat is Het Woord, en dat is als voer voor het hart wat het geloof heeft.

En vanuit die inspiratie kan het OT weer helder langskomen..:)

• Frans

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik zie het zo, ons begrip is ontoereikend, maar wil het zo graag begrijpen. En dan is het geïnspireerde voor datgene wat de inspiratie is;

> dat is Het Woord, en dat is als voer voor het hart wat het geloof heeft.

>

> En vanuit die inspiratie kan het OT weer helder langskomen..:)

Dat houdt ons het hele leven bezig, maar wel met de juiste dingen. Eens zal het duidelijk worden. :)

• Stefan

Wat ik bedoel, is dat het ‘'het geloof’' al aanleiding geeft voor eeuwen discussie.

Zowel het zogenaamd juiste geloof belijden, als ook de juiste werken doen vanuit dat zogenaamde juiste geloof.

Het ver uit elkaar liggen door afscheidingen in vastgelegde geloofsbelijdenissen ‘voor het begrip’ in plaats van zoals Frans al aangaf als ‘geïnspireerde’ woorden en daden; vanuit datgene wat Alpha en Omega vertegenwoordigt..

• theo

Uwes grapjes zijn niet des bijbels en worden derhalve niet op prijs gesteld vanwege der voorschriften op dezes bijbels prikbordgebeuren.

• Stefan

..Uw Koninkrijk kome..

..in ons..;)

• Frans

theo Schreef:

——————————————————-

> Uwes grapjes zijn niet des bijbels en worden derhalve niet op prijs gesteld vanwege der voorschriften op dezes bijbels prikbordgebeuren.

Valt toch wel mee… ik ben het zo vaak niet eens met mezelf, hele discussies gaan door mijn hoofd. ;) Maar Gods geest zit er voor veel tussen hoor.

• theo

Dat vind ik wel een prima eerste klas afsluiting voor deze dag.

Bedankrt.

• Frans

Welterusten Theo.

• LeSage

Dat kan ik me voorstellen in een tijd dat we als mens nog niets wisten van bacterien, virussen e.d.

Dus ik kan daar geen kwade opzet in zien. dat zie ik wel als mensen serieus hetzelfde beweren in deze tijd waar we meer kennis hebben.