Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

eenvoudig...

• Gonnie

Ik begrijp niet dat jij niet geband wordt, want jij maakt dit bord zeer zeer belachelijk .

Ik vraag mij af of moderators jou niet door hebben dat jij uiteindelijk dit bord verpest.

• perihelium

Van de Redactie

Het bijbelprikbord is voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren.

• Gonnie

En dan nog wat, er zijn christenen hier op dit bord die mij vaak als zij over hun geloof hebben, dat zij mij ontroeren, het tegenover gestelde van jouw gewauwel, want dat brengt enkel afkeer.

• Douce.

Ik sta niet aan de kant van mensen die het prikbord verzieken en de taak van de webmaster denken over te moeten nemen. Dat geldt voor gelovigen en ongelovigen. En niet omdat jij gelooft (of fanatieker wilt overkomen dan de Schriftgeleerden en farizeeërs) sta ik per definitie als zuster achter jouw waanzin.

Douce

• Sietse 45

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Sietse 45 Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Gonnie Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Nee dat komt omdat jij niet deugt, jij bent

> het

> > > toppunt van schijnheiligheid.

> > > Normaal kan jij niet eens over de bijbel

> > > discussiëren alleen maar zoeken, kopiëren

> en

> > > plakken.

> > > Nee geef mij maar de echte christenen die met

> > hun

> > > gevoel en hart geloven,en hun getuigenissen

> > komen

> > > oprecht uit hun hart. Van jou niet .!!

> >

> >

> > Vergeef het hem Gonnie peri weet ook niet wat

> hij

> > doet,

> > en waar hij mee bezig is.

>

>

> Wat vergeven Sietse en wat moet jou vergeven

> worden?

Leer begrijpend lezen jongen.

• Frederik D

Die site van jou kletst maar wat.

De vroege wetenschap heeft ontdekt dat de aarde een bol is. Die waarheid geldt nog steeds.

Wel wordt de waarheid steeds verfijnder. De aarde is wel een bol maar geen perfecte bol.

De formules van Newton gelden nog steeds. Maar ze zijn door Einstein verfijnd. En de waarheid van Einstein zal ook verfijnd worden.

De slogan dat alles relatief is, heeft niets met de relativiteitstheorie van Einstein te maken.

Kortom, je kletste een domme site na van iemand die ook iets wilde zeggen maar die niets had te zeggen.

• Sietse 45

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Gonnie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Nee dat komt omdat jij niet deugt, jij bent het

> > toppunt van schijnheiligheid.

> > Normaal kan jij niet eens over de bijbel

> > discussiëren alleen maar zoeken, kopiëren en

> > plakken.

>

>

> Dat zeg ik toch, je wilt me verscheuren. Waarom?

>

>

>

> > Nee geef mij maar de echte christenen die met

> hun

> > gevoel en hart geloven,en hun getuigenissen

> komen

> > oprecht uit hun hart. Van jou niet .!!

>

>

> Wat zijn echte christenen en wat komt er volgens

> de bijbel uit het hart?

12 Laat ons op de rechtvaardige loeren, want hij is ons nadelig, en stelt zich tegen onze werken, en verwijt ons de zonden begaan tegen de wet, en maakt gerucht van ons vanwege de zonden onzer wandeling.

13 Hij wendt voor dat hij kennis van God heeft, en noemt zichzelf een kind des Heren.

14 Hij is ons geworden tot een wederlegging onzer gedachten.

15 Hij is ons bezwaarlijk, ook zelfs om aan te zien, want zijn leven is de anderen ongelijk, en zijn paden zijn gans andere.

16 Wij worden van hem geacht als vals zilver, en hij houdt zich af van onze wegen, als van onreinheden: hij prijst zalig het einde der rechtvaardigen, en pocht dat God zijn vader is.

17 Laat ons zien, of zijn woorden waarachtig zijn, en laat ons opmerken wat uitkomst hij hebben zal.

18 Want indien de rechtvaardige een zoon Gods is, zo zal hij hem te hulp komen, en zal hem verlossen uit de hand dergenen die hem tegenstaan.

19 Laat ons hem met smaad en pijniging onderzoeken, opdat wij zijn bescheidenheid mogen weten, en zijn verdraagzaamheid beproeven.

20 Laat ons hem tot een schandelijke dood verwijzen, want daar zal over hem opzicht genomen worden, gelijk hij zegt.

21 Dit hebben zij overlegd, maar hebben gedwaald, want hun boosheid heeft hen verblind.

22 Zij verstaan de verborgenheden Gods niet, en hebben het loon der heiligheid niet te hopen, en achten de eer der onbestraffelijke zielen niet.

23 Want God heeft de mens geschapen tot onverderfelijkheid, en heeft hem gemaakt een beeld van zijn eigen natuur.

24 Maar door des duivels nijdigheid is de dood in de wereld gekomen, en die van zijn deel zijn, die proeven deze.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/wijs/2.html

• Johanan

Ja,maar de wijsheid van de wetenschap is dwaasheid bij God;..Wil men werkelijk wijs worden, dan moet men een dwaas worden in de ogen van de wereld,….want de wijsheid van deze wereld is dwaasheid bij God.

En nu het mooiste;…Jehovah heeft niet de wijzen der wereld uitgekozen om hem te vertegenwoordigen, maar degenen op wie wordt neergezien als personen die geen kennis bezitten en daarom als dwazen worden beschouwd.

Dit heeft ertoe geleid dat de dwaasheid van deze wereld nog duidelijker aan het licht is getreden. Bovendien ontneemt dit de begunstigde persoon elke reden om zich te beroemen. In plaats daarvan gaat alle heerlijkheid terecht naar Jehovah, de Bron van alle wijsheid de 1Kor 3:18, 19; 1:18-31.

Johanan.

• Gonnie

Christenen zijn hier gelukkig ook aanwezig, ik vind het onzinnig om al hun namen te noemen, maar jij verdient niet het woord ‘' christen’' op jou zelf toe te passen.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ja,maar de wijsheid van de wetenschap is dwaasheid

> bij God;..

Ho ho, ho us even. Waar staat het op bovenstaande manier in de bijbel?

Wil men werkelijk wijs worden, dan moet

> men een dwaas worden in de ogen van de

> wereld,….want de wijsheid van deze wereld is

> dwaasheid bij God.

> En nu het mooiste;…Jehovah heeft niet de wijzen

> der wereld uitgekozen om hem te vertegenwoordigen,

> maar degenen op wie wordt neergezien als personen

> die geen kennis bezitten en daarom als dwazen

> worden beschouwd.

>

> Dit heeft ertoe geleid dat de dwaasheid van deze

> wereld nog duidelijker aan het licht is getreden.

> Bovendien ontneemt dit de begunstigde persoon elke

> reden om zich te beroemen. In plaats daarvan gaat

> alle heerlijkheid terecht naar Jehovah, de Bron

> van alle wijsheid de 1Kor 3:18, 19; 1:18-31.

>

>

> Johanan.