Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

eenvoudig...

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ik sta niet aan de kant van mensen die het

> prikbord verzieken en de taak van de webmaster

> denken over te moeten nemen. Dat geldt voor

> gelovigen en ongelovigen. En niet omdat jij

> gelooft (of fanatieker wilt overkomen dan de

> Schriftgeleerden en farizeeërs) sta ik per

> definitie als zuster achter jouw waanzin.

>

> Douce

Voor wie is dit prikbord?

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> En dan nog wat, er zijn christenen hier op dit

> bord die mij vaak als zij over hun geloof hebben,

> dat zij mij ontroeren, het tegenover gestelde van

> jouw gewauwel, want dat brengt enkel afkeer.

Je weet niet eens waarover je het hebt. Zonder (geloof in) Jezus ben je verloren.

• perihelium

Niet geloven en citeren uit de Bijbel is hypocriet Sietse. Probeer het eens met geloof!

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Christenen zijn hier gelukkig ook aanwezig, ik

> vind het onzinnig om al hun namen te noemen, maar

> jij verdient niet het woord ‘' christen’' op jou

> zelf toe te passen.

Je weet blijkbaar niet wat een christen is. Na al die jaren hier klets je nog steeds maar wat en dat is niet nodig.

• perihelium

Van ongelovigen neem ik niets aan.

• theo

DAT is nog eens evangelie, de blijde boodschap.

De nietgelovigen zullen aan je lippen hangen.

Daarmee bedoel ik eigenlijk niet zozeer de zelfverzekerde atheisten met hun zeker weten dat God toch niet bestaat maar meer de nietgelovigen die niet KUNNEN geloven vanwege onzekerheid of vanwege wat ze meedragen/meetorsen, hun geschiedenis..of nog erger ( als ik het zo mag zeggen want leed moet je niet vergelijken) …die niet kunnen geloven vanwege wat andere mensen hun hebben aangedaan.

Ze hangen vast aan je lippen vanweg je blijde boodschap van een God van liefde.De God die mensen uit de slavernij van hun bestaan wil bevrijden, de bevrijdende God die mensen van hun angsten af wil helpen.

Nou trek ik ook geen volle zalen op dit prikbord maar om nietgelovigen nou zo klakkeloos met je ongenuaceerde berichten en je ge emmer over verboden berichten te overvleugelen ….lijkt je dat een goede/juiste manier om mensen tot God te brengen?

• perihelium

Sinds wanneer is het de bedoeling dat niet gelovigen aan je lippen zouden moeten hangen? In de praktijk en Bijbels gezien is het tegendeel juist waar. Geloof jij niet dat we zonder Jezus verloren zijn?

• theo

Sinds wanneer zul je eens normaal in gesprek gaan en antwoorden geven op vragen ipv tegenvragen te stellen?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Sinds wanneer zul je eens normaal in gesprek gaan

> en antwoorden geven op vragen ipv tegenvragen te

> stellen?

Wat is er niet normaal aan deze reactie en waarom ga je daar niet op in?

“Sinds wanneer is het de bedoeling dat niet gelovigen aan je lippen zouden moeten hangen? In de praktijk en Bijbels gezien is het tegendeel juist waar. Geloof jij niet dat we zonder Jezus verloren zijn?”

• theo

Vind jij je vragende reactie normaal ?

Waarom ga je er niet op in ipv wedervragen te stellen?

Ik laat het hier maar weer bij, het verleden heeft geleerd dat een redelijke volwassen discussie met jou voor nu en de toekomst niet haalbaar is.