Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods wil 2

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Wat wil God van ons mensen?

4 Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht.

5 In liefde heeft Hij ons tevoren ertoe bestemd als zonen van Hem te worden aangenomen door Jezus Christus, naar het welbehagen van zijn wil,

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Voor het bewijs dat God bestaat moet je bij

> Eliyahu zijn, die heeft het onweerlegbare

> onvervalste Godsbewijs.

Voorlopig houdt Eliyahu zich heerlijk rustig en dat bevalt mij wel :)

>

> Waarom gelovigen vaker in opstand zouden moeten

> komen tegen God ontgaat me.

• samuel

Wie is ons? Zijn dat alle mensen? Zonen Gods!

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Wie is ons? Zijn dat alle mensen? Zonen Gods!

door Jezus Christus

Samuel; Dus waar baseer je jouw geloof dan nu nog op, althans als je nog enig geloof hebt!?!

En vandaar mijn vraag daarop; wat is het geloof?; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15930164/15941577/re-de-heilige-geest-volgens-groep1#msg-15941577

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wie is ons? Zijn dat alle mensen? Zonen Gods!

>

> door Jezus Christus

Wat door Jezus Christus?

>

> Samuel; Dus waar baseer je jouw geloof dan nu nog

> op, althans als je nog enig geloof hebt!?!

Dat was mijn vraag, en die stel ik dus ook aan jou thomas!

Leuk dat je hem weer aanhaalt, zonder mijn toestemming edoch.

>

> En vandaar mijn vraag daarop; wat is het geloof?;

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15930164/159

> 41577/re-de-heilige-geest-volgens-groep1#msg-15941

> 577

Als je dat nu nog niet weet thomas! Is mijn antwoord voor de tweede keer.

• Stefan

Het is het geloof van de Zoon.

Het eigen invullen van zaken die God aangaan, en daarmee de mens bespelen, is niet uit God.

Vandaar mijn vraag; wat is het geloof.

Wat hier op pb volop aanwezig is, is geloven dat het geloof iets uit de mens zelf is, een keus van de eigen-wil om iets voor God denken te betekenen. Echter, dan is het ‘'het vlees en bloed’', de oude tongen, wat met het geloof aan de haal gaat, en niet de Geest van Hem volgens de Rom.8 of Joh. 16

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:

9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;

10 En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien;

11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

12 Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.

13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.

15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.

• samuel

Leuk je eigen riedeltje, maar ik heb er niks mee, de tekst uit Johannes ken ik van binnen en buiten.

Maar ik zal je toch maar weer iets geven wat geloof echt is christelijk gezien want daar gaat het om.

Geloof

1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. 2 Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven.

3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods tot stand gebracht is, zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare.

4 Door het geloof heeft Abel Gode een beter offer gebracht dan Kaïn; hierdoor werd van hem getuigd, dat hij rechtvaardig was, daar God getuigenis gaf aan zijn gaven, en hierdoor spreekt hij nog, nadat hij gestorven is.

5 Door het geloof is Henoch weggenomen zodat hij de dood niet zag, en hij werd niet meer gevonden, want God had hem weggenomen. Want vóórdat hij werd weggenomen, is van hem getuigd, dat hij Gode welgevallig was geweest; 6 maar zonder geloof is het onmogelijk (Hem) welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken.

Nu zal je wel weer komen met een zg betweterig verhaaltje, maar bespaar je de moeite en leer nu eens en lees eens aandachtig wat er staat.

• M*j*r**

samuel Schreef:

——————————————————-

> Wie is ons? Zijn dat alle mensen? Zonen Gods!

Wat denk je zelf? Niet de Zonen Gods, want er staat "ertoe bestemd (aangewezen) als zonen….."

Iemand aanwijzen om zoon van Hem te worden, betekent dus niet dat je al de zoon bent.

Nee, het zijn de eerstelingen. De rest van de mensen volgt later.

Op. 14

4 Dezen zijn het, die zich niet met vrouwen hebben bevlekt, want zij zijn maagdelijk. Dezen zijn het, die het Lam volgen, waar Hij ook heengaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen als eerstelingen voor God en het Lam.

5 En in hun mond is geen leugen gevonden; zij zijn onberispelijk.

Let vooral op vers 5 en met name op onberispelijk. Het zijn er maar weinigen gegeven.

4 Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht.

5 In liefde heeft Hij ons tevoren ertoe bestemd als zonen van Hem te worden aangenomen door Jezus Christus, naar het welbehagen van zijn wil,

• M*j*r**

samuel Schreef:

——————————————————-

> Leuk je eigen riedeltje, maar ik heb er niks mee,

> de tekst uit Johannes ken ik van binnen en

> buiten.

>

> Maar ik zal je toch maar weer iets geven wat

> geloof echt is christelijk gezien want daar gaat

> het om.

> Geloof

> 1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die

> men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet

> ziet. 2 Want door dit (geloof) is aan de ouden een

> getuigenis gegeven.

> 3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door

> het woord Gods tot stand gebracht is, zodat het

> zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare.

> 4 Door het geloof heeft Abel Gode een beter offer

> gebracht dan Kaïn; hierdoor werd van hem getuigd,

> dat hij rechtvaardig was, daar God getuigenis gaf

> aan zijn gaven, en hierdoor spreekt hij nog, nadat

> hij gestorven is.

> 5 Door het geloof is Henoch weggenomen zodat hij

> de dood niet zag, en hij werd niet meer gevonden,

> want God had hem weggenomen. Want vóórdat hij

> werd weggenomen, is van hem getuigd, dat hij Gode

> welgevallig was geweest; 6 maar zonder geloof is

> het onmogelijk (Hem) welgevallig te zijn. Want wie

> tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een

> beloner is voor wie Hem ernstig zoeken.

>

> Nu zal je wel weer komen met een zg betweterig

> verhaaltje, maar bespaar je de moeite en leer nu

> eens en lees eens aandachtig wat er staat.

Jakobus 2,14-26

Dood geloof

14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden?

Etc. etc.

• 'en passant'

nihil