nihil
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlNou maar Lotje, als je lid bent van een bepaalde kerk is het toch normaal dat je een bijdrage levert aan het onderhoud van het gebouw, het salaris van de dominee, de koffie die er af en toe is en de schoonmaak van de toiletten?
Ik heb altijd gewoon betaald naar wat ik zelf wilde geven en nooit commentaar gehad dat het niet goed was. Aan het eind van het jaar trok ik mijn bijdrage van de belasting af.
Als ik ergens éénmalig kom dan stop ik ook wat in het kerkzakje of op de schaal om dezelfde reden.
Waarom moet altijd een ander betalen? Als jij regelmatig op vakantie kan, kan je ook wat geven voor de kerk waar je komt èn je kan wat geven aan mensen in nood.
Het is zaliger te geven dan te nemen.
Ellen
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Nou maar Lotje, als je lid bent van een bepaalde
> kerk is het toch normaal dat je een bijdrage
> levert aan het onderhoud van het gebouw, het
> salaris van de dominee, de koffie die er af en toe
> is en de schoonmaak van de toiletten?
> Ik heb altijd gewoon betaald naar wat ik zelf
> wilde geven en nooit commentaar gehad dat het niet
> goed was. Aan het eind van het jaar trok ik mijn
> bijdrage van de belasting af.
>
> Als ik ergens éénmalig kom dan stop ik ook wat
> in het kerkzakje of op de schaal om dezelfde
> reden.
> Waarom moet altijd een ander betalen? Als jij
> regelmatig op vakantie kan, kan je ook wat geven
> voor de kerk waar je komt èn je kan wat geven aan
> mensen in nood.
>
> Het is zaliger te geven dan te nemen.
>
>
>
>
> Ellen
Zo denkt Lotje niet volgens mij is ze ook niet lid meer van de Katholieke kerk.
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Nou maar Lotje, als je lid bent van een bepaalde
> kerk is het toch normaal dat je een bijdrage
> levert aan het onderhoud van het gebouw,Ellen het zit zo . wij geven eens per jaar . Dan krijg je het kerkbalans binnen . ze komen het zakje of je kan storten . Dat is dan voor de kerk . Het onderhoud er van . Dat doen wij . Dan ga ik nog niet eens in de kerk wat daar voor geven . plaatsgeld al helemaal niet . waarvoor dan ik geef al eens in het jaar voor onderhoud . . het
> salaris van de dominee, de koffie die er af en toe
> is en de schoonmaak van de toiletten?De kerk word hier bijgehouden al tands de RK door vrijwilligers die poetsen .
> Ik heb altijd gewoon betaald naar wat ik zelf
> wilde gevenjuist ik geef ook wat ik wil en geen geschooid en nooit commentaar gehad dat het niet
> goed was. Aan het eind van het jaar trok ik mijn
> bijdrage van de belasting af.
>
> Als ik ergens éénmalig kom dan stop ik ook wat
> in het kerkzakje of op de schaal om dezelfde
> reden.
> Waarom moet altijd een ander betalen? Als jij
> regelmatig op vakantie kan, kan je ook wat geven
> voor de kerk waar je komt èn je kan wat geven aan
> mensen in nood.ik geef al het een en ander aan mensen in nood , dat heb ik ook geschreven in deze topic .
>
> Het is zaliger te geven dan te nemen.ik geef ook meer dan dat ik neem . Is altijd al geweest , ik hoef niks ben tevreden …….
en dan weet ik nog van mensen dat als mensen het slecht hadden ze wel eens naar de kerk gingen om te vragen of ze gesteund konden worden met het een en ander . geld of dingen . ik weet dat van een oudere vrouw die dat wel eens vertelde . Het was meestal nul komma nul. , Die vrouw zei toen: Maar ze komen wel om je geld en als je zelf eens moeilijk zit en je vraag raad aan de kerk . kan je opduvelen… …
>
>
>
>
> Ellen
Nou dat is duidelijk dan.
Je topic wekte een andere indruk.
Enfin, plaatsgeld is niet (meer) in iedere kerk van toepassing en het is ook normaal dat wanneer een andere kerkganger slap bij kas zit wat bij te springen.
Vroeger moest je naar het pastoraat, nu drukt iemand je 100 euro in je handen, of gooit het annoniem door de brievenbus.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?