Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Politiek, geloof, en Wilders

• LeSage

Waarom zou dat de vraag moeten zijn?

Bedankt voor de erkenning dat een niet-gelovige ook helpen kan. Paulus schrijft immers dat een ongelovige dat niet kan:

Romeinen 7:14b

maar door mijn natuur ben ik uitgeleverd aan de zonde. 15 Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat.

• LeSage

hoe bedoelde je het dan?

• LeSage

Teveel Ouzo op, Frederik?

:)

• Frederik D

Wilders zet anti-islamfilmpje online

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft zaterdag het anti-islamfilmpje Innocence of Muslims online gezet op zijn eigen website. Het filmpje veroorzaakt wereldwijd commotie.

''Verdedigen van de vrijheid van meningsuiting is het grootste goed. Ook tegen hen die er met geweld op reageren, aldus Wilders naar aanleiding van de plaatsing van het filmpje op zijn website.

Hij roept daarom iedereen op Innocence of Muslims te publiceren en ernaar te linken.

''Iedereen zou dat moeten doen als signaal dat geweld niet wordt geaccepteerd en niet werkt. Om dezelfde reden heb ik jaren geleden op mijn website Mohammed-cartoons gepubliceerd'', vult hij aan.

Korte tijd nadat bekend was geworden dat Wilders het filmpje online had gezet, waren zijn eigen site en die van de PVV niet meer bereikbaar. Waardoor precies is niet bekend. ‘'Een hack of te druk?’', vroeg de PVV-leider zich af.

Door: ANP

——————-

nu.nl

Volgens Alma en Theo mag je als christen niet op Wilders stemmen. Zijn Theo en Alma tegen de vrijheid van meningsuiting?

• Frederik D

En hoe ging dat ten tijde van Fitna?

Wie voerden er een hetze tegen Wilders' vrijheid om de islam te bekritiseren?

• keessie

De link van ongeveer 15 minuten stond al bij Xander.

• LeSage

Als dat zo is (heb ik nog niet van hen gelezen) dan is dat inderdaad tegen de vrijheid van meningsuiting.

Een volk als het onze zou echter de eigen beschaving moethen hebben om zo'n verbod niet nodig te hebben.

het brengt andere vragen naar boven: hoe voeden we onze kinderen en elkaar op? Wat is de beste manier om maatschappelijk gif te bestrijden?

• keessie

Dus eigenlijk moet iedereen monddood gemaakt worden die de islamcultuur wil blootleggen?

• Alma

Hohoho, dat heb ik nergens gezegd. Ik begrijp niet dat christenen op Wilders stemmen, en ik vind het eigenlijk ook niet kunnen, maar ik ga niemand vertellen wat hij of zij wel of niet mag stemmen.

• Frederik D

Ja, hakken op de SGP is goed, kritische kanttekeningen plaatsen bij de islam is fout.