Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus is gekomen om ons waarvan te redden?

• LeSage

nee natuurlijk niet.

Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat er onder de aarde, of daarboven wateren zijn?

Of dat ongelovige mensen niet in staat zouden zijn om het goede te doen?

Of dat God wil dat ieder behouden wordt, maar tegelijkertijd ook wéét ,en van plan is, om er miljoenen van eeuwig te laten branden?

etc. etc. etc.

• LeSage

(ik ben nu toch in deze buurt)

de satan, en zij die verloren gaan - zijn die ook door God geschapen?

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> nee natuurlijk niet.

> Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat er

> onder de aarde, of daarboven wateren zijn?

> Of dat ongelovige mensen niet in staat zouden zijn

> om het goede te doen?

> Of dat God wil dat ieder behouden wordt, maar

> tegelijkertijd ook wéét ,en van plan is, om er

> miljoenen van eeuwig te laten branden?

> etc. etc. etc.

Wat een verdraaiingen en frustraties. Jij maakt jezelf tot een leugenaar als je eerst wel geloofde.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> (ik ben nu toch in deze buurt)

> de satan, en zij die verloren gaan - zijn die ook

> door God geschapen?

Lees je Bijbel en vraag het aan God.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/393509_3727613031389_15336999_n.jpg

• LeSage

allemaal bijbelse uitspraken, peri.

• LeSage

Nee ik vraag het aan jou omdat je net Paulus citeerde met de woorden dat alles door hem geschapen is.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Nee ik vraag het aan jou omdat je net Paulus

> citeerde met de woorden dat alles door hem

> geschapen is.

Waarom vraag je het dan als ik dat al citeerde?

• Stefan

>36 Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen.

>En Hem plaatsen daar, waar Hij door de massa niet verwacht wordt, is het geloof ontvangen.

Dat is in het hart..van de Nieuwe Schepping.

• perihelium

Je praat tegen jezelf en vage new-age interpretaties heb ik helemaal niks mee.

• Stefan

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Je praat tegen jezelf en vage new-age

> interpretaties heb ik helemaal niks mee.

Hoe lees jij die tekst dan? Vers 36 in de SV? >36 Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen.

Efeze 2

1 En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden;

2 In welke gij eertijds gewandeld hebt naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht der lucht, van de geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;

3 Onder welke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden van ons vlees, doende de wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;

4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmee Hij ons liefgehad heeft,

5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; ( uit genade zijt gij zalig geworden)

6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in de hemel in Christus Jezus;

7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen de uitnemende rijkdom van Zijn genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;

9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.