Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus is gekomen om ons waarvan te redden?

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij snapte je het best. Ik had het erover

> dat iets niet 2 dingen tegelijk kan zijn. Het is

> niet logisch dat Jezus nu juist de Vader is van

> wiens straf hij ons nu juist gered heeft.

> Snapte je dit nu wérkelijk niet, of heb je mijn

> reaktie eigenlijk niet eens gelezen, of drijf je

> de spot met me?

Jezus is niet “iets” en God kan meer dan jij ontkent.

• perihelium

Romeinen 11:33-36

Hoe onuitputtelijk zijn Gods rijkdom, wijsheid en kennis, hoe ondoorgrondelijk zijn oordelen en hoe onbegrijpelijk zijn wegen. ‘Wie kent de gedachten van de Heer, wie was ooit zijn raadsman? Wie heeft hem iets gegeven dat door hem moest worden terugbetaald?’ Alles is uit hem ontstaan, alles is door hem geschapen, alles heeft in hem zijn doel. Hem komt de eer toe tot in eeuwigheid. Amen.

• Stefan

Mooie tekst. De SV raakt mij dieper in relatie gezien met het proces in de mens, om de Zoon te verhogen Joh. 3:14

36 Alles is uit hem ontstaan, alles is door hem geschapen, alles heeft in hem zijn doel. Hem komt de eer toe tot in eeuwigheid. Amen.

36 Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen.

En Hem plaatsen daar, waar Hij door de massa niet verwacht wordt, is het geloof ontvangen.

Perihelium schreef eerder;

Paulus had een innerlijke strijd die ongelovige niet doorvoeren, hij moest verantwoording afleggen. Ik had het eerder al over de intentie, wat is de intentie van de ongelovige en aan wie moet de ongelovige volgens hem zelf verantwoording afleggen? Aan niemand dus.. Totdat…

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15914822/15917475/re-romeinen-7#msg-15917475

Jezus is gekomen om ons waarvan te redden?

Johannes 3:36

Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.

• CU

Typisch een geval van “Bij God is alles mogenlijk”.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Typisch een geval van "Bij God is alles

> mogenlijk".

Juist! (Matteüs 19:26 & Marcus 10:27)

• LeSage

Da's altijd handig CU. Ik zei dat vroeger ook altijd, en dacht dat ik God daarmee eerde . Volgens mij is er ook nog een Joh de Heer-lied over

:(

• LeSage

Je ontwijkt het probleem alweer.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Je ontwijkt het probleem alweer.

Het probleem is de zonde, in dit geval dat je als ongelovige je gelijk halen wilt bij een gelovige. Anders gezegd, als leugenaar wil je dat iemand die in de waarheid is je gelijk geeft. Problematisch als je dat wil volhouden en je niet bekeerd.

• LeSage

perihelium schreef:

> …… als leugenaar wil je …..

nou dat weten we dan ook alweer. Mijn dank voor je ‘kompliment’. De ene christen noemt me een demon en de andere christen noemt me een leugenaar.

Geen wonder dat Jezus de voorrang geeft aan sommige hoeren en tollenaars.

Veel sukses met je “in de waarheid zijn”.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> perihelium schreef:

> > …… als leugenaar wil je …..

>

> nou dat weten we dan ook alweer. Mijn dank voor je

> ‘kompliment’. De ene christen noemt me een demon

> en de andere christen noemt me een leugenaar.

> Geen wonder dat Jezus de voorrang geeft aan

> sommige hoeren en tollenaars.

> Veel sukses met je “in de waarheid zijn”.

Neem je dan terug dat sommige schrijvers van de Bijbel niet de waarheid hebben geschreven?