Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbelgetrouw- bijbelstudie.

• theo

Nee hoor, iedereen heeft het recht om te mogen stemmen in Nederland.

Ook mensen met een hoog !Q en de wijsheid van een aardworm.

• Stefan

Maak van de twee één. Dat is de innerlijke tweestrijd die het evenwicht moet vinden, de rust, om de Weg des Heren recht te maken.

Het komt weer eens aan op het oude liedje van deugd-kennis-lijdzaamheid-vertrouwen om tot godsvrucht te komen; de innerlijke kerk of tempel.

Ik lees het dus anders dan pragmatische regels voor het vormen van een daadwerkelijke kerk/gemeente als instituut.

theo Schreef:

——————————————————-

> Kunnen we de bijbelteksten waarin staat dat

> vrouwen moeten zwijgen in de gemeente en dat ze

> hun mannen onderdanig moeten zijn en met bedekte

> hoofde naar de samenkomsten moet komen als

> cultuurgebonden beschouwen?

>

> Die mening ben ik namelijk wel toegedaan.

Je kunt dat zo beschouwen, maar dus ook op ander manieren; als de innerlijke begeerten/machten en krachten die de rust, en daardoor hun plaats hebben gevonden ‘'in het systeem’' van de mens..waardoor de samenkomst met de ander werkelijk godsvruchtig kan zijn.

• Frederik D

Foei. Je gaat dus naar de hel. De CU heeft maling aan Gods woord.

Wat zou ik gaarne eens een echte bijbelgetrouwe christen willen ontmoeten. Een christen die geen maling heeft aan Gods woord.

• Frederik D

Je weet niet wat je beweert. Eenvoudig gezegd: psychopaten met een IQ-tje van een dode aardworm dienen vastgeketend opgesloten te worden in een middeleeuwse gevangenis. De Bijbel zegt dat ook. Lees Spreuken, een bijbelboek, maar eens goed.

• theo

Kunnen we de bijbelteksten waarin staat dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente en dat ze hun mannen onderdanig moeten zijn en met bedekte hoofde naar de samenkomsten moet komen als cultuurgebonden beschouwen?

Die mening ben ik namelijk wel toegedaan.

• Frederik D

Ik niet.

Want als je die teksten als cultuurgebonden ziet, dan kun je de rest van de bijbelteksten ook wel als cultuurgebonden zien en dan verliest de hele Bijbel al zijn waarde.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Foei. Je gaat dus naar de hel. De CU heeft maling

> aan Gods woord.

Hoe kom je daarbij en hoe sta jij ten opzichte van het Woord van God?

>

> Wat zou ik gaarne eens een echte bijbelgetrouwe

> christen willen ontmoeten. Een christen die geen

> maling heeft aan Gods woord.

Je kan uit de Bijbel opmaken dat je alleen de ware en levende God moet dienen en aanbidden en je kan uit de Bijbel opmaken dat er vrijheid van geloof moet zijn. Dat laatste is waarom ik CU heb gestemd en niet SGP.

• theo

Ja ja, als we het scheppingsverhaal niet als historisch beschouwen en de zondeval dus ook niet en de teksten over geen vrouwen in het ambt waar blijven we dan.

Dan is het hek van de dam en kun je de hele bijbel weg weggooien.

Een veelgehoorde kreet.

• Stefan

.

• Johanan

Ik dacht dat jullie het over de bijbel wilde hebben,maar wat wordt het weer …..gezeik heen en weer.

Blijf toch eens bij het onderwerp,en gedraag je als volwassen mensen.

Johanan.