Frans Schreef:
——————————————————-
> Douce Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Je wekt enigszins de indruk (in aansluiting op
> de teksten) dat mensen die naar een kerkdienst
> (met de beschreven toeters en bellen) gaan dat
> doen. Zeker ben ik dat je het anders bedoeld,
> maar peri is wat strakker in zijn aannames dan
> ik:D
> >
> > Douce
>
> Het is gewoon een feit dat veel mensen (met een
> wat zwakker geloof) juist afvallen door hoe
> medechristenen hun behandelen.
1. Hoezo een feit? Is daar documentatie van? 2. Ik zou het geloof van een ander nooit als sterker/zwakker beoordelen. Je gelooft of je doet het niet. 3. Als je afvalt (…) moet je daarvan een medechristen de schuld geven?
Dat beweer ik en
> dat spijt me zeker niet.
Wat een mens zegt, mits het feiten zijn, hoeft je nooit te spijten. Of het altijd verstandig is alles maar te zeggen over een ander, betwijfel ik.
Als peri en anderen zich
> daardoor aangesproken voelen is dat hun probleem.
Zozo….je gaat er nogal hard tegenaan. Misschien zijn er mensen die dan een probleem krijgen van jou als medechristen, jouw eigen woorden gebruikend??? (Ik ben overigens altijd de mening toegedaan, dat je verantwoordelijk bent voor wat je zegt en niet voor hoe een ander het opvat. Dat is een belangrijke zin. Zal ik hem twee keer plaatsen? Haha).
>
> Ik wil zeker niet de indruk wekken dat alle
> kerkgangers dat doen, ik ben echt niet zo
> kortzichtig integendeel zelfs, ik ben niet blind,
> niet voor goede of foute dingen en zoals ik zei
> ook bij mezelf.
Het gaat niet om goede en foute dingen bij anderen en/of jezelf. Het gaat over de beoordeling van de kerkgangers. Om een feitelijk beeld van dezen te krijgen, moet je toch vrij gedegen te werk gaan het van binnenuit hebben meegemaakt. Niet alleen je eigen ervaring telt, dat is toch wel te subjectief om daar alle kerkgemeenschappen in mee te nemen.
(Als ik vanavond niet of weinig aanwezig ben, volg ik enige debatten op de tv en ik heb ook nog wat andere zaken te behartigen(, dan weten theo en jij dat vast…).
Douce