Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ Theo

• punky abaya

In Afrika, daar gebeuren pas wonderen. Daar worden mensen uit de dood opgewekt, groeien benen aan van mensen die hun benen kwijt waren en worden blinden weer ziende. Of in Burma, in Thailand, daar vinden opwekkingen plaats waar wij van kunnen dromen,. (Dus niet).

In ANDERE kerken, daar wordt het echte woord van god gepreekt en daar is na afloop koffie (en suikerbollen). Of eigenliojk moet je voor een goeie kerk naar het Westen of eigenlijk hebben ze in Duitsland goeie kerken.

• punky abaya

in dierenpark Emmen.

• theo

punky abaya Schreef:

——————————————————-

> Theo met alle respect, het thema kerk is voor mij

> eigenlijk passé, net als de vraag of god bestaat

> en of Jezus wel echt bestaan heeft.

Ik dwing nooit iemad en jouw ook niet om dat wel et moeten geloven.

> Daarom kost

> dit prikbord mij ook teveel energie.

>

> Met alle respect maar ik heb in het verleden

> talloze kerken bezocht, inclusief de Russische

> omdat ik toen Russisch leerde. Uiteraard zijn er

> accentverschillen. Maar ik zie een overeenkomst

> met uitzendburo´s. Als ik een UZB binnenwip sta

> ik na 2 minuten op straat omdat er geen werk voor

> me is anders dan 2 uur per dag folders bezorgen.

>

> De reactie die ik dan van ingewijden krijg is dat

> ik dan natuurlijk naar een ander uitzendburo moet

> gaan waar wel werk is. (Dus niet). Het gras bij de

> buren is groener, de mooie baantjes zijn altijd

> elders in het land. In Amsterdam, daar kun je pas

> goed werk vinde (dus niet). In Utrecht, daar wonen

> pas knappe vrouwen.

>

> In andere kerken, daar gaat het er gelukkig beter

> aan toe. (ammehoela).

Wat ik eerder schreef: Ik proef bij jou veel verbittering.

Hoe zwaar een mens het tijdelijk of langdurig ook mag hebben, blijven hangen in verdriet of te verwerken teleurstellingen daar heeft die mens zelf niks aan en de omgeving ook niet.

Gun iemand zijn verdiret en teleurstellingen, doe daar ook nooit lichtzinnig over maar als de persoon in kwestie daar nooit uitkomt en de verbittering blijft dan zal die persoon vervreemden en eenzaam worden.

Oudere mensen die altijd blijven zeuren dat hun (klein) kinderen ook nooit komen…dan komen de (klein) kinderen nog minder.

Hoe moeilijk het ook is.. na verloop van tijd moet een mens toch weer proberen om het leven wat op te pakken vor zowel zijn/haar eigen welbevinden als voor de familie en vrienden om hem/haar heen.

Ik schrijf het allemaal wat kort door de bocht want ik weet hoe moeilijk dat soms/vaak is .

• theo

Dat is inmiddels wel 10 jaar geleden hoor.

Het was daar een gestroomlijnde organisatie waar menig commercieel bedrijf jalours op kan zijn.

We hebben een rondleiding gehad maar ik heb niet met ``managers`` gesproken.

• punky abaya

Theo ik heb het niet over verbittering, ik heb het over de kerk waar systematisch is mis zit, namelijk dat men politiek is geworden in plaats van geestelijk. Niet god maar de dominee staat centraal. Dan weer op de kansel, dan weer vooraan als we op moeten staan voor hem, en dan weer bij de uitgang als we hem een hand moeten geven. Maar koffie ho maar.

gr.

• punky abaya

INDERDAAD, kerk = politiek, organisatie, organogrammen, vergaderingen, bijeenkomsten, waar is god? Op de plee?

• Daan

Dit wist ik wel, daarom kom ik nooit in de kerk Het is drie keer niks.

En als je dan ook nog op zondag vroeg je nest uit moet om naar het gebrabbel van Theo en zijn concorten te luisteren, kun je beter lekker blijven liggen. Je mist niks.

• theo

Misschien zie ik het dan verkeerd maar ik zie doorlopend verbittering doorschemeringen in je berichten, althans wat ik ervan lees.

Geen kerk is goed, geen kerkganger is goed, geen prikker is goed, geen dominee is goed, is er wel een goede politieke partij?

• punky abaya

is er wel een goede politieke partij?

nee. Geen politiek maar Paulitiek.

• Daan

punky abaya Schreef:

——————————————————-

> INDERDAAD, kerk = politiek, organisatie,

> organogrammen, vergaderingen, bijeenkomsten, waar

> is god? Op de plee?

Kerk = voor de zogenaamde geestelijken dik poet verdienen over de rug van goedgelovigen die denken met een godsman te maken te hebben en het wel zal weten omdat hij/zij er tenslotte voor gestudeerd heeft.

Kijk maar naar het gebrabbel van…..het begint met een T en eindigt met een O.

Het gros van die zogenaamde geestelijken gelooft niet in de Bijbel.