Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De fundamenten van het geloof

• Marjorie

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Je snapt er ook niks van of ik ben niet duidelijk

> . Het is Gods woord maar de bijbel word ook

> gedrukt/vertaald of weet ik wat allemaal . Door

> schrijvers in verschillende talen en bla bla . En

> talen gaan letter er bij en er af . maar goed laat

> maar ben weggies heb hier in het gezeik van

> plakken van kranten ect op het moment geen zin

> meer in . En ja ik mis ook personen op dit bord

> maar ergens kan ik indenken dat andere het soms

> ook beu zijn. ik zie verders wel . De een zeikt de

> ander trolt de ander plak zooi van een krant . Dan

> weer een die zegt dat je dan niet meer reageert

> maar zelf een vraag met een vraag stelt ….. Een

> hoop ongelovige daar je als Christen tussen zit .

> . ……..Een sneer of een verwijt…….. tis

> goed hoor . . ga daar m,n tijd niet aan verdoen.

>

> Het ga je goed .

Haha! Met het verkeerde beentje uit je bed gestapt? De pot verwijt de ketel en splinters en balken.

:D

• Otis

Ze raakt verstrikt in haar eigen woorden en is dan vooor het gemak maar weer weggies en doeggiess :S

• Otis

Zo kan iedereen wel een onderwerp plaatsen, en bij vragen; “niet zeiken”. (tu)

• LeSage

Lotje is niet zo'n held in het debatteren als anderen hier. Ze probeert wat - en weet dan weer niet hoe ze er verder mee om moet gaan. Maar ze laat wel op een eerlijke manier haar gevoel spreken, en daarom kan ik veel van haar hebben.

• Sietse 45

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> jij begint te zeiken . en ik zeik terug ja . Ik

> maak zelf wel uit of ik reageert of niet . Daar

> heb ik jou niet voor nodig . bekijkt het maar.

Wat is het verschil tussen zeiken en plassen bij jou.

• CU

Van zeiken wordt ze pissig, en van plassen nat.

• Sietse 45

CU Schreef:

——————————————————-

> Van zeiken wordt ze pissig, en van plassen nat.

:D

• Otis

Oftewel een zeikstraal.

• Johanan

Lotje,de bijbel spreekt over soorten fundamenten.

B.V.B;…De duurzaamheid van een gebouw hangt grotendeels af van de sterkte van het fundament, of de grondslag.

De bijbel gebruikt dit principe soms in figuurlijke zin.

De profeet Jesaja bijvoorbeeld noemt Jehovah God degene die;…de aarde grondvestte;….Jesaja 51:13.

Dit fundament waarop de aarde gegrondvest is, bestaat uit de onveranderlijke wetten van God die de beweging van de aarde bepalen en haar op haar plaats houden;… Psalm 104:5.

Gods Woord, de bijbel, spreekt ook over ;….de fundamenten;… waarop de maatschappij rust.

Dit zijn gerechtigheid, orde en gezag. Als ze door onrecht, corruptie en geweld worden omvergehaald, of ondermijnd, stort de maatschappelijke orde in. Psalm 11:2-6; Spreuken 29:4.

De christelijke gemeente van God,door Jezus ingesteld;… Voordat de joodse natie verworpen werd en daarmee haar positie als gemeente van God verloor, identificeerde Jezus Christus zich als de rots waarop hij zijn gemeente zou bouwen ;…Mt 16:18.

Zo begreep Petrus het, tot wie hij sprak, want deze apostel identificeerde Jezus later als de figuurlijke steen die door mensen werd verworpen maar uitverkoren, kostbaar, was bij God, en als de fundament-hoeksteen waarop men zijn geloof kon baseren zonder te worden teleurgesteld 1Pe 2:4-6; Ps 118:22; Jes 28:16.

Ook Paulus identificeerde Jezus Christus onomstotelijk als het fundament waarop de christelijke gemeente gebouwd is Ef 2:19-22; 1Kor 3:11. En omdat ze aan Jehovah toebehoort, wordt ze passend de gemeente van God genoemd.  Han 20:28; Ga 1:13.

Of wat dacht je over het "Nieuwe Jeruzalem .

De twaalf symbolische fundamentstenen van het Nieuwe Jeruzalem, waarop de namen van de twaalf apostelen van het Lam staan, zijn dan ook zeer terecht kostbare stenen Opb 21:14, 19, 20.

Het in de Openbaring beschreven Nieuwe Jeruzalem,is trouwens geen letterlijke stad hoor!

Dus het woord fundament komt regelmatig in de bijbel terug.

Johanan

• Frederik D

Maar het Armageddon neem je wel weer letterlijk?