Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De fundamenten van het geloof

• Alouette

> Als een huis gebouwd wordt, worden de muren op het

> fundament gebouwd, niet er naast en al helemaal

> niet zonder fundament, anders stort het huis bij

> de minste windstoot, tegenstand, snel in. Het

> heeft dus geen zin om aan bijbelstudies te

> beginnen, die misschien wel aantrekkelijk lijken,

> als niet eerst het fundament goed is gelegd.

Naar het christelijk geloof is gebouwd op drijfzand.

Dus wat hebben bijbelstudies voor zin?

• theo

negeer je alle reacties maar weer eens op je eigen openingsposting zo begrijp ik.

Dar vind ik wel een beetje vreemd.

Je plaatst een artikel, vast een artikel wat je aanspreekt en bespreekbaar wilt maken en dan negeer je de reacties.

Wat vind je daar nou zelf van?

Overigens ben je niet de enige met dit verschijnsel.

• ¥ Lotje ¥

ja en jij omzeilt altijd de vragen met andere woorden . jij stelt een wedervraag . . zo dat vind ik van je :P

• LeSage

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Nee is niks veranderd . De bijbel is Gods woord

> .DE RODE DRAAD.

TOEN schreef je dat de bijbel door mensenhanden gemaakt is.

En gelijk had je.

Waarom verander je nu van mening?

> Maar daarna zijn er schrijvers ook

> geweest . die er idd wat ( er op eigen inzicht en

> er soms wat er bij maakte met letters . Dan bedoel

> ik de talen .) Woordje er bij en woordje er af.

> Letter er bij en letter eraf.Ieder taal is

> anders. Als ze dat jaren en jaren doen

> vernieuwingen of zo . Krijg je een verwrongen

> woord .Ik sta ook meer achter het oude testament

> dan het nieuwe . Eigenlijk korter bij het

> begin……….

Het christendom is toch echt heel anders dan het jodendom hoor. Volgens het christendom was de dood van jezus door God ook zo bedoeld. Volgens het oude testament wenst God geenmensenoffers.

Volgens het christendom mag je van alles eten als het maar niet aan de afgoden geofferd is geweest. Het oude testament is echt heel strikt in reine en onreine dieren die je niet mag eten. Lijkt een beetje op de islam dus.

>

> En lees dan goed ik twijfel niet aan Gods woord

• theo

Aha, een prima argument, je neemt wraak op iedereen omdat jij iets van mij vindt.

De logica ontgaat mij maar dat ligt vast aan mij.

• ¥ Lotje ¥

Je snapt er ook niks van of ik ben niet duidelijk . Het is Gods woord maar de bijbel word ook gedrukt/vertaald of weet ik wat allemaal . Door schrijvers in verschillende talen en bla bla . En talen gaan letter er bij en er af . maar goed laat maar ben weggies heb hier in het gezeik van plakken van kranten ect op het moment geen zin meer in . En ja ik mis ook personen op dit bord maar ergens kan ik indenken dat andere het soms ook beu zijn. ik zie verders wel . De een zeikt de ander trolt de ander plak zooi van een krant . Dan weer een die zegt dat je dan niet meer reageert maar zelf een vraag met een vraag stelt ….. Een hoop ongelovige daar je als Christen tussen zit . . ……..Een sneer of een verwijt…….. tis goed hoor . . ga daar m,n tijd niet aan verdoen.

Het ga je goed .

• ¥ Lotje ¥

jij begint te zeiken . en ik zeik terug ja . Ik maak zelf wel uit of ik reageert of niet . Daar heb ik jou niet voor nodig . bekijkt het maar.

• theo

Je komt zelf met een onderwerp wat je interesseert en wordt kwaad vanwege vragen en reacties.

De logica intgaat me steeds meer.

• LeSage

??

Waar heb ik dat nou aan verdiend….?

• theo

oke, ik zal het voortaan wel bekijkten.