Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De fundamenten van het geloof

• ¥ Lotje ¥

Nee is niks veranderd . De bijbel is Gods woord .DE RODE DRAAD. Maar daarna zijn er schrijvers ook geweest . die er idd wat ( er op eigen inzicht en er soms wat er bij maakte met letters . Dan bedoel ik de talen .) Woordje er bij en woordje er af. Letter er bij en letter eraf.Ieder taal is anders. Als ze dat jaren en jaren doen vernieuwingen of zo . Krijg je een verwrongen woord .Ik sta ook meer achter het oude testament dan het nieuwe . Eigenlijk korter bij het begin……….

En lees dan goed ik twijfel niet aan Gods woord

• ¥ Lotje ¥

Gonnie is aan het zoeken geweest :D tis een oud bericht . Soms vraag ik me af of die mensen zo ,,ook,,naar het geloof zoeken .. Echt hun best er voor doen.en moeite er voor doen en nemen…;)

• ¥ Lotje ¥

Je moet ook meer om je heen kijken Sietse . En niet alleen bij de Bijbel stil blijven staan . Ga vanmiddag de hort eens op en kijk eens wat God allemaal gegeven heeft . …..Als je het ziet , ziet je Gods wegen…

• CU

En als Sytse een lekke band krijgt? Ook vanuit Gods wege?

• Frederik D

Heeft God de wegen aangelegd? Dat was mij onbekend. En de Bijbel zegt nergens dat God wegen maakte. Je lijkt wel Eliyahu. Die houdt er ook een eigen bij-Bijbel erop na.

• Gonnie

Het is toch iedereen bekend dat God 2 wegen heeft gemaakt, één is de goede weg en de andere weg is de slechte weg.

Dus je moet kiezen tussen de één of de ander weg.

De één leid naar God en de andere weg naar de hel.

Is je dat niet vertelt als kind op de zondagschool.?

• Frederik D

Echte christenkindjes gingen vroeger op zondag naar de kerk, niet naar de zondagschool.

Mijn geboortestad heeft enkele smalle steegjes. Maar daar woonden geen christenen maar asocialen. En op een brede weg, de Maliebaan, woonde de aartsbisschop.

• theo

Eerst geloven en dan bijbelstudie?

Vraag1) Welk geloof dan? RK, PKN, ZDA, JG. etc. etc. etc.

Vraag 2) ALS de bijbel niet betrouwbaar is vanwege woordje erbij en woordje eraf…wat moet je dan bestuderen? Waarom ZOU je de bijbel dan nog willen bestuderen?

• Sietse 45

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Je moet ook meer om je heen kijken Sietse . En

> niet alleen bij de Bijbel stil blijven staan . Ga

> vanmiddag de hort eens op en kijk eens wat God

> allemaal gegeven heeft . …..Als je het ziet ,

> ziet je Gods wegen…

Ben er uit geweest en zag wat de mensen allemaal gepresteert hebben en dat toch was buitengewoon een prestatie op zich.

• Sietse 45

CU Schreef:

——————————————————-

> En als Sytse een lekke band krijgt? Ook vanuit

> Gods wege?

Zou het helpen als ik er bij ga zitten op mijn knieen en ga bidden dat Hij die band wil herstellen,

had zelf geen bandplakkers spullen bij me, dat Hij dat dan zou doen voor mij als een heel kleingelovige.