Okay.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBij nader inzien;
Ik verbaas me hogelijk over je dat je de grote levensvragen van het “Waarom”" ? af kunt/durft doen met bla bla bla.
Miljoenen mensen worstelen met “waarom”" vragen en jij doet het voorkomen alsof dat flauwekul is.
Ik heb diverse concentratiekampen bezocht, mensen hebben hun knieen stukgebeden om uitkomst.
Iedereen heeft wel voorbeelden van kinderen die zijn gestorven waarvan de (oude) grootmoeder zei: Waarom dit jonge kind en ik niet.
Als gebeden worden verhoord vinden we dat prachtig en geweldig en als ze niet worden verhoord is het bla bla bla.
Onbegrijpelijk vind ik dat.
Overigens net zo onbegrijpelijk dat jij mij van fantasie beticht over het klagen van het joodse volk in verdrukking waar jij zomaar klakkeloos en vrolijk invult dat ze tot God hebben gebeden terwijl het absoluut niet in de tekst staat.
Nee hoor het is hier gewoon een discussie pagina en ik mag er anders over denken dan Theo.
Tenminste dat dacht ik toch? Of kan jij er niet tegen dat iemand zijn standpunt verdedigd?
Bovendien als Theo iets plaatst wat hij zelf niet snapt en ik probeer hem te helpen door keer op keer zijn eigen stukje te verduidelijken (net als Samuel trouwens) is dat toch geen oordeel geven over hoe iemand gelooft. Bovendien, in mijn geval; ik houd op tijd op, wat jij zelf ook wel hebt kunnen merken.
Het idee dat wij in de plaats van God zouden staan is niet een idee dat van ons af komt Gonnie.
Dat idee komt van jou af, dat vind jij nu weer leuk.
Mag hoor, ik maak mij daar niet druk over.
Ik kan er niet zoveel mee en qua discussie is het een beetje een laffe methode, maar dat is jouw eigen verantwoording om mij (ons) zo te veroordelen. Toch?
Ik weet dat dit levensvragen zijn, waar jij en andere mensen die niet (echt) geloven mee zitten.
Gelovigen hebben wat anders aan hun hoofd als hun eigen hachje.
Voor mij is dat gewoon gezeur, zoiets als ‘waarom ik’.
Dat wil niet zeggen dat ik jouw of een anders problemen bagatelliseer, maar als God erin betrokken wordt is het wat mij betreft onfris.
Daar wil ik het bij laten.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Heb dat maar tegen je holmaatje Samuel. Over laffe
> methodes gesproken, die over iedereen
> denigrerende opmerking heeft.
> Het is mij een raadsel hoe hij zich christen durft
> te noemen , nu heb ik de ziekte van alzheimer en
> ben ik ook nog schizofreen volgens hem.
> En dat noemt zich christen.
Sta er maar ver boven Gonnie, jij mag er zijn!
En hij? Veel geblaat en weinig wol!X(
Re: En wie staat er weer op nr ÉÉN? De Liefde
Gepost door: Ellen-Josee ()
Datum: 31 augustus 2012 19:25
Koop een bril, ik hing aan Miesje toen jij zo nodig moest inhaken. En vertel maar waar ik schreeuwde, of al die hoofdletters gebruikte net zoals jij.
Volgens mij ben je goed in de war, vergeetachtig en agressief. Dat is vaak een teken van beginnende Altzheimer.
———————————————————————————————————————————————————————————————————-
Dat was dan Ellen en jij was in discussie met Ellen over mij en hadden jullie het over schizofrenie dat ik misschien zo hebben.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?