Dat vind ik nou mooi.
Niet/wel geloven..niet kunnen geloven… maar toch…
Het herinnert mij aan een pubermeisje met een afschuwelijke jeugd die vertelde dat ze wel eens bad, ze wist niet tot wie maar het gaf haar wel rust.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHoi Peri fijn je weer te zien.
Het is zo onrealistisch om te geloven, maar je bent zo wanhopig om dat je totaal onmachtig bent om, wat te doen om hem te vinden,en dat je bang bent dat dat dier in nood zit, en mijn kleinzoon was diep ongelukkig.
25 jaar geleden was de poes van mijn dochter ontglipt, toen zij met haar toen kleine kinderen en de kinderwagen de deur uit ging.
Dat was in de bijlmer. Heel erg!
Zij bad God toen van God ik heb U nooit wat gevraagd ,maar nu laat mijn kat terug komen. Zij had ook overal briefjes opgehangen.
En na haar bidden ,werd er s'morgens gebeld door een man dat hij die poes in huis heeft genomen om dat zij voor de deur stond te miauwen. Mijn dochre ging precies op de zelfde hoogte van haar woning naar beneden, en ja daar was ze.
Ja en toch dat was bijzonder in de bijlmer.
Vandaar ja, in onmacht bid je.
.
Maar dan moet ik ook weer denken aan alle nood van mensen waar ik het idee krijg dat God dan niet helpt.
Dan denk ik er is geen God.
> Maar dan moet ik ook weer denken aan alle nood van
> mensen waar ik het idee krijg dat God dan niet helpt.
Je bedoelt: mensen die verkeren in nood die door God is veroorzaakt.
God kan een kat terugbrengen, maar hij maakte hem wel eerst zoek.
> Dan denk ik er is geen God.
O jawel, er is wel een god. Een god waar wij niets aan hebben, die ons het leven zuur maakt.
Haha! Dat doet met denken aan mijn hond; die was weggerend omdat een gans hem op zijn kop had gepikt.
Ik woonde toen in een flat 9 hoog, maar uiteindelijk vond ik hem op de 1ste etage voor dezelfde deur precies onder mijn flat.
Wat een storm he? Je zou er de weg van kwijtraken! Wat fijn dat de kat van je kleinzoon (hoe dan ook) weer terug is
Ik denk dat God ook van dieren houdt.
Wat betreft de nood van mensen, als mensen niet geloven en niet aan God vragen om hulp, dan helpt God ook niet helemaal uit zichzelf.
In Jacobus staat: U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. (Jac 4: 2)
Ellen
Zo te lezen zit jij vol agressie . En ik denk dat ik er niet ver naast zit Jij bent kwaad op God . via iets wat er gebeurt is met jou zo te lezen.
God is goed Hij laat jou leven . God bedoeld er iets mee . God laat jou vrij maar jij moet zelf je leven invullen .
Als jij zo over God roept . kan ik goed geloven dat er van alles voort uit komt . God is niet gek onthoud dat , God straft.ook.
Nu of later in het hiernamaals.
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Haha! Dat doet met denken aan mijn hond; die was
> weggerend omdat een gans hem op zijn kop had
> gepikt.
> Ik woonde toen in een flat 9 hoog, maar
> uiteindelijk vond ik hem op de 1ste etage voor
> dezelfde deur precies onder mijn flat.
>
> Wat een storm he? Je zou er de weg van kwijtraken!
> Wat fijn dat de kat van je kleinzoon (hoe dan ook)
> weer terug is
> Ik denk dat God ook van dieren houdt.
>
> Wat betreft de nood van mensen, als mensen niet
> geloven en niet aan God vragen om hulp, dan helpt
> God ook niet helemaal uit zichzelf.
Grootste onzin wat er betaat.
> In Jacobus staat: U verlangt naar iets, maar
> krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig,
> maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met
> elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. (Jac 4:
> 2)
>
>
> Ellen
Volgens deze bijbelschrijver helpt God wel degelijk, ook zonder bidden
Exodus 2 : 23 Jaren gingen voorbij, en de koning van Egypte stierf. Maar de Israëlieten gingen nog altijd onder dwangarbeid gebukt. Ze klaagden luid en hun hulpgeroep steeg op naar God. 24 God hoorde hun jammerkreten en dacht aan het verbond dat hij met Abraham, Isaak en Jakob had gesloten. 25 Hij zag hoe de Israëlieten leden en trok zich hun lot aan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?