Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wonderlijk

• Gonnie

Ik ben ook zeer op de hoogte van christenen buiten het internet om.

Als kind heb ik mij al verbaasd over de mentaliteit van gelovigen wat ik niet kon rijmen met het christen zijn.

En dat zit niet in een scheldwoord naar de ander, maar eerder in liefdeloosheid.

• Sietse 45

Heb zelf teveel meegemaakt om ooit nog een stap te zetten die kant op,

zelfs niet languit:D

• Ellen-Josee

Hier spreekt gewoon een enorm vooroordeel.

Of te wel: dat is niet zo.

Ellen

• Ellen-Josee

Ook jij wilt het alleen van één bepaalde kant bekijken, zoals JIJ het wilt zien en niet hoe de werkelijkheid is.

Maar ja goed, nu verzanden wij in welles - nietus en dat is de reden waarom ik (en ik niet alleen) hier niet meer zo frequent prik.

Jij en medestanders zijn geen goede partij en blijkbaar kom je dan op plaatsen waar ik niet kom.

Er zijn gewoon veel ‘naam’ christenen en tja, als die zich onchristelijk gedragen, dan ben en voel ik mij daar niet verantwoordelijk voor.

• Gonnie

Mensen bij staan in moeilijkheden, en hen steunen zonodig dat heeft niets met het christen zijn te maken maar met medegevoel voor de ander.

Geloof mij dat heb ik ook in mijn leven ondervonden. Het heeft niets maar dan ook niets met het geloof te maken.

• Sietse 45

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Hier spreekt gewoon een enorm vooroordeel.

> Of te wel: dat is niet zo.

>

>

> Ellen

Vele ratten kwamen daar bijelkaar Ellen.

Ook waren er vele echte maar die hoorde je niet maar die waren er,

maar die atten hadden het grootste woord en daar werd naar geluisterd.

• Sietse 45

Dat is ook de bedoeling je hoeft je aan gesproken te voelen,

maar overal zitten rotte appels tussen.

Alleen ze worden er niet uitgehaald en dat is fout ze steken anderen aan.

• Gonnie

Fijn dat jij zo tevreden bent met je zelf, houden zo.!

Want een ander zal misschien niet zo over jou zijn.??

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Fijn dat jij zo tevreden bent met je zelf, houden

> zo.!

> Want een ander zal misschien niet zo over jou

> zijn.??

Daar zou jij raar van opkijken, Gonnie.

Ik weet eigenlijk ook niet of je in deze moet denken in termen van ‘tevredenheid’.

Ik denk er nooit zo over of wie dan ook tevreden is, maar jij blijkbaar wel.

• Ellen-Josee

Nou dat vind ik te makkelijk.

Als je niet aangestoken wilt worden dan blijf je weg.

Het is ook niet zo dat we voor anderen hoeven te beslissen, het zijn hier volwassen mensen en geen kinderen van vier.

Dus als iemand eindeloos ruzie gaat maken met een christen of juist een niet christen is dat zijn eigen zaak.

Dat doet ie zelf, dus in feite zit de rotheid dan ook in die persoon als ie dat op gaat zoeken.

Hoef je ook niet persoonlijk te nemen hoor.