Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wonderlijk

• Gonnie

dat onder de gelovigen geen éénheid is, komt dat dat er nog zoveel richtingen zijn in het geloof.?

Ik dacht eerder altijd dat christenen geloven allemaal in God en in Jezus Christus de verlosser, dus alle gelovigen zijn dan één in het geloof.

Maar nee niets is minder waar, scheuringen in de families en veel christelijk gemeenschappen.

Zo is dat hier ook erg te merken. Er is altijd kritiek op elkaars geloof,en haast nooit opbouwend kritiek, nee dat wordt op een niet aardige manier naar voren gebracht.

• theo

Waarom is dat wonderlijk?

We denken toch ook niet allemaal gelijk over politiek en waarzeggerij en dromenuitleggerij en voetbal en filmgenres etc. etc. ?

• Gonnie

Ik vind dat wonderlijk, dat schreef ik toch dat ik in de veronderstelling was dat het geloof in die ene God en Jezus Christus éénheid onder de gelovigen zou zijn. Mag ik zo vrij zijn om dat wonderlijk te vinden dat er geen éénheid is onder de gelovigen.:)

• theo

Maar natuurlijk mag jij dat vinden.

• Gonnie

En dan nog wat, staat het geloof in God gelijk aan wat jij hier allemaal opnoemde.?

• theo

Natuurlijk zijn het niet helemaal eerlijke vergelijkingen.niet.

Maar we zijn allemaal kleurrijke mensen, letterlijk en figuurlijk.

Als ik zeg dat de SGP de beste partij van Nederland is of dat de PVV de enige partij is die Nederland er economisch bovenop zal kunnen halen dan barsten er ook discussies los want ik heb gelijk, ik heb volstrekt ongelijk ofdeels gelijk want en omdat…..

Wat in mijn geloofsvisie en als christenmens NIET zou mogen: Omwille van het eigen gelijk, de eigen macht, het eigen ego op een dusdanige manier tot uiting brengen dat de medemens als onwaardig wordt gezien.

Ieder mens is een door God geschapen mens en we mogen verschillend denken over welk onderwerp dan ook en DUS kan en mag het niet zo zijn dat een christen een medemens tot nietswaardig persoon degradeert.

• punky abaya

nou nou je bent wel erg negatief, je kunt ook letten op zaken waar gelovigen het wel over eens zijn.

• Sietse 45

Hou toch je weet zelf ook wel wat voor spelletje dat er gespeeld wordt.

• punky abaya

vertel

• bijbel

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> dat onder de gelovigen geen éénheid is, komt dat dat er nog zoveel richtingen zijn in het geloof.?

> Ik dacht eerder altijd dat christenen geloven allemaal in God en in Jezus Christus de verlosser, dus alle gelovigen zijn dan één in het geloof.

Ik denk dat je het anders moet bekijken Gonnie.

Alle gelovigen zijn één in het geloof ook al hebben ze hun eigen ideeën en naargelang de Geest in hun werkt antwoorden op wat ze aankunnen om te begrijpen.

Het grote verschil is dat niet alle ‘christenen’ gelovig zijn, zie je het verschil?