Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbeltekst 2 Tim. 2: 20 SV

• samuel

Ik antwoordde je al thomas: degene die nog steeds geduld met je heeft!

• CU

Dat aarden vat ten onere zijn de bewuste plas en poepvaten. Die, zoals je leest, na gebruik schoongemaakt moeten worden voor het geval de HEERE langs komt om zijn behoefte te doen.

Net als toen de Israëlieten vochten en ze in het kampement een schepje bij zich droegen om hun poep te begraven. Want als de HEERE kwam, mocht hij er niet intrappen.

• Stefan

Het is beter afstand te nemen van je, zoals de tekst uit de bijbel al aangaf; verder dan de leer van Christus gaan, is de hoogmoed van het wezen dat dient wat hijzelf liefheeft.

Aanvulling; 7

Jezus zei:

De leeuw die mens wordt,

gegeten door de mens,

is gezegend.

De leeuw die mens wordt,

gegeten door de leeuw,

is armzalig.

Thomas Evangelie

• samuel

Een mooie omschrijving van je zelf thomas, laat het maar hierbij, alles wat je nog gaat toevoegen is verdere bevestiging van je hoogmoed.

En kom weer eens terug als je werkelijk begrijpt wie Jezus Christus is, dan zal ik wellicht een poging wagen om weer met je van gedachten te wisselen!

Succes thomas.

• Stefan

Veel beter is het zonder tong te zijn, dan een tong te bezitten waarvan de woorden als valstrikken en doornstruiken zijn. En woorden zullen altijd wonden en verstrikken, totdat de tong door Heilig Inzicht gereinigd is.

Ik zeg u, o monniken, onderzoekt uw hart. Ik zeg U: rukt alle barrières uit. Ik zeg U: werpt de windselen af waarin uw Ik nog gewikkeld ligt, zodat ge het moogt zien als één met het Woord van God, eeuwig in vrede met zichzelf, en met alle werelden die eruit voortkomen.

Hoe waar.

• theo

Ook dit debat weer (vluchtig) gelezen hebbende komt bij mij de vraag op:

Is er op dit prikbord of in je eigen omgeving wel één persoon die aan jouw kan tippen Samuel?

Is er misschien één persoon die die je hetzelfde acht als jijzelf?

Nog een stapje verder indachtig de woorden van Paulus: Is er misschien ook één persoon die jij hoger acht dan jezelf?

• samuel

Niemand staat hoger dan jou toch theo?

• theo

Durf je geen antwoord te geven?

Je reactie maakt het me wel duidelijk.

Maar voor dezoveelste keer: Dag Samuel, je mag van mij weer voor de zoveelste keer het laatste woord.

• Stefan

Het blijkt vaak niet gemakkelijk om over geloof-zaken te praten als er geen gehoor is.

Maar dat is met alle zaken eigenlijk zo.

• theo

Alle mensen die teveel met zichzelf bezig zijn hebben allen maar een boodschap voor een ander en geen boodschap aan een ander.

De/die zelfingenomenheid, die tevredenheid van en met hunzelf staat ieder gesprek, ieder Werkelijk gesprek in de weg.

Ze zien de ander wel maar zien daarin niet een medemens maar slechts een onderdaan of tegenstander.