Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbeltekst 2 Tim. 2: 20 SV

• ¥ Lotje ¥

Samuel dit Samuel dat . Samuel zus en Samuel zo

Hou toch eens een keer op met dat gezeik keer op keer

• Gonnie

Waarom neem jij het niet op voor Theo als die steeds aangevallen wordt door Samuel en consorten, terwijl Theo altijd nog voor jou opneemt en jou altijd in jouw waarde laat.

Vertel waarom.???

• Stefan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Als mensen zichzelf graag horen praten, krijg je

> dat. Dan is het niet meer interessant of de ander

> al dan niet luistert.

> In deze draad bespeur ik er 3 van deze soort en

> dat maakt dit prikbord een delicatesse voor die

> z.g. satan. De kers op de taart.

>

> Douce

Ik begrijp waar je op doelt met deze opmerking, en neem dit dan ter harte, maar het is ook een open deur intrappen op een discussieforum waar over het geloof gesproken wordt.

Het is daarbij ook een manier om niet mee te doen aan een discussie over het geloof, om de inhoud van de eigen vaten niet bloot te willen geven.

• keessie

Theo is een kletsmajoor, iemand die zichzelf graag hoort kletsen, nu snap ik wel hij moet daar de kost mee verdienen dat zal er wel mee samen hangen.

• Sietse 45

keessie Schreef:

——————————————————-

> Theo is een kletsmajoor, iemand die zichzelf graag

> hoort kletsen, nu snap ik wel hij moet daar de

> kost mee verdienen dat zal er wel mee samen

> hangen.

Smerige vuile huichelaar.

• keessie

Wie, Theo of ik?

• Douce.

Jij neemt nooit iets ter harte, omdat jij je eigen boodschap te belangrijk vindt (je bent niet de enige) en je het “licht” hebt gezien; dat is nu juist in tegenspraak met wat je pretendeert.

Zelf vind ik de Bijbel en mijn geloof geen aanleiding tot oeverloos roeren en dwingen (is altijd zo geweest), want dat is geen discussie.

'k Duik weer onder (en op andere bezigheden) op deze stormachtige dag:) Fijne zondag.

Douce

• Stefan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Jij neemt nooit iets ter harte, omdat jij je eigen

> boodschap te belangrijk vindt (je bent niet de

> enige) en je het “licht” hebt gezien; dat is nu

> juist in tegenspraak met wat je pretendeert.

>

> Zelf vind ik de Bijbel en mijn geloof geen

> aanleiding tot oeverloos roeren en dwingen (is

> altijd zo geweest), want dat is geen discussie.

> 'k Duik weer onder (en op andere bezigheden) op

> deze stormachtige dag:) Fijne zondag.

>

> Douce

Tja..

• Douce.

Bijbeltekst 2 Tim. 2: 20 SV

Doch in een groot huis zijn niet alleen gouden en zilveren vaten, maar ook houten en aarden vaten; en sommige ter ere, maar sommige ter onere.

Indien dan iemand zichzelf van deze reinigt, die zal een vat zijn ter ere, geheiligd en bekwaam tot gebruik des Heeren, tot alle goed werk toebereid.

Tja,….inderdaad een hele belangrijke tekst.

Douce

• ¥ Lotje ¥

ik heb het over jou dat je altijd zit te zeveren op de man af , wie het ook is . Dan Samuel , dan ik , dan keessie . ga mutsjes breien . Dan doe je wat goeds . Hou eens een keer op valserik.Met dat gezeik keer op keer , dag in en dag uit.