Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Pastoor weigert doop baby lesbisch stel

• Marjorie

Het is toch te gek voor woorden?

• Marjorie

Precies!

• samuel

Mannetje met of zonder komma, Fredje, keessie begrijpt wat er staat. Nu jij nog Fred!

• theo

wederom ene zeer openhartige avond, de kaarten zijn geschuddelt , het (on)begrip is weer groot, het nievoo van dis kus sie voeren met mijne medechristenen was weer van ene grote ende waardeloze uh waardevolle uh waardige gehalte en ik heb mij best vermaeckt ende verpoost ende de lezers beoordele onze visie's naar hunne waarde en waarden en normen.

Zij die te bedde gaan ( en daar ben ikke er één van) groeten u en wenschen u allen ene goede nachtrust ende dat gij allen met ene uitmuntende en uitnemende rust op enen ore of op uwen achterhoofd moocht ontwaaken opdat gij uwes morgen fris en fruitig moocht verheugen op enene stromachtige ende regenachtige dag.

• Marjorie

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> keessie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Volgens Theo is een baby de dupe als het niet

> > gedoopt wordt, alleen hij kan niet verklaren

> > waarom die baby de dupe zou zijn.

>

> Dat is iets wat je met je opvoeding hebt mee

> gekregen het nut zie ik er zelf niet van in.

> Ben er zelfs altijd fel op tegen geweest de

> kinderdoop, zelf ben ik voor de volwassen doop dan

> kies je er voor.

Ik ben het voor 100% met je eens.

• Frederik D

Keessie begrijpt niet veel, hoor.

En ik begrijp jou zeer goed. Ik begrijp dat jij een religieuze rouwdouwer bent zonder veel empathie.

Wie scherp na probeert te denken, houdt van correcte taal.

Vergelijk:

Hij zat op haar schoot en rustte uit.

Hij zat op haar , schoot en rustte uit.

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Soms is het, met terugwerkende kracht, de wil van

> een ouder kind of van een volwassene om als kind

> gedoopt te zijn.

Oh ja, waar haal je dat vandaan? Uit die dikke duim van je Fred? Of is dat theoretisch gezien van je een speculatie, net zo iets las dat balletje in den beginne?

>

> Psychologie lijkt niet aan jou besteed.

Wat staat iemand in de weg als volwassene om zich te laten dopen, bewust zelf ervoor gekozen?

Met je misplaatste psychologie opmerking.

• Gonnie

Het is het geloof van de Katholieken dat kinderen om het zieltje veilig te stellen direct gedoopt moet worden.

En van uit die gedachtegang had nooit die pastoor niet mogen weigeren.

Ik begin te begrijpen dat jij ook al niet begrijpend kan lezen, of is het bewust niet goed willen lezen.

• samuel

Ja wat je zegt: wie scherp na probeert te denken, wat je niet zo lukt gezien het gebrachte van je hier!

• Frederik D

Je bent een al te fanatieke religieuze rouwdouwer.

Je dweept nu met domheid.

Om eerlijk te zijn, beste Samuel, lijkt jouw God nu meer op Satan dan, om met onze RK medemensen te praten, op onze Lieve Heer. Om het eenvoudig te zeggen, je breedgehalte is nu heel erg groot. Mag ik jou een welgemeend advies geven? Kijk uit want anders word je net als Breed een holhoofdig hellebeest.

Denk maar eens diep na over mijn woorden. Ik wens je desalniettemin een goede nachtrust toe.