Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Krijgt God wat Hij wil? Is de duivel sterker dan God?

• Frederik D

Maar jij denkt toch ook dat jouw visie de beste is? Anders zou jij je visie niet hebben. Maar anderzijds moet men wel goed naar een ander luisteren en kijken of er iets in zit.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar jij denkt toch ook dat jouw visie de beste

> is? Anders zou jij je visie niet hebben.

Natuurlijk, evenwel met respect (meestal) voor andersdenkenden.

> Maar

> anderzijds moet men wel goed naar een ander

> luisteren en kijken of er iets in zit.

Natuurlijk, ook dat, zeker.

• keessie

Omdat als je er niet uit komt oftewel andere mensen erbij haalt of suggestief andere mensen aan jou kant zien te krijgen.

• theo

Tsja, het zal wel hoewel ik er niks van begrijp.

• keessie

Dasdanweerjammer Theo.

• Frederik D

Zielszorg is wat anders dan een forum. Hier op dit forum ga ik voor mijn eigen visie en probeer ik andere visies kundig te weerleggen. Daar is een forum voor. Maar meestal neem ik in het dagelijkse leven andermans visies voor lief.

Ik ga dus echt niet tegen gereformeerde bejaarden zeggen dat ze zich tot mijn ongeloof moeten bekeren. Ik zou zoiets zeggen: als God bestaat, dan overwint uiteindelijk zijn liefde.

Ik denk niet dat geloof op zich slecht is of op zich goed is. Soms is het goed, soms slecht. En hetzelfde geldt

voor het ongeloof.

Maar ik denk wel dat het ongeloof minder onwaar is dan welk geloof ook. En ik denk ook dat waarheidsvinding soms een goede zaak is.

• keessie

Jij hebt wel een geloof Frederik een soort balletjes geloof, nou ik geloof er de ballen niet van.

• ¥ Lotje ¥

Theo schreef:

Dat is stompzinnig geneuzel van zelfingenomen figuren.

ow wie weet theo wat ze van jou vinden ::o

• Frederik D

Ik denk zelfs, beste Keessie, dat jij totaal niets begrijpt van de moderne fysica. Ik heb geen moeite met je gebrek aan inzicht. Ik heb wel moeite dat je onwetenheid gepaard gaat met zeer botte arrogantie.

Je bent net die Dijkstra die smaalde op de visie dat de aarde een bol is.

• theo

Das niet zo moeilijk hoor, ik weet precies wat ze van me vinden.

Dat weet iedere prikker/lezer ook want dat is door desbetreffende lieden niet/nooit onder stoelen of banken gestoken.