> Dat zou allemaal nog niet zo ernstig zijn, indien
> Wilders open zou staan voor een publiek debat,
> zodat andere meningen en andere feiten gehoord
> kunnen worden. Dat is deel van onze beschaving.
> Maar helaas Wilders wil dat niet. Dan wordt zijn
> litanie van persoonlijke meningen hol geschreeuw.
Da's ook zo. Wilders is een politiek charlatan. Een bedrieger. Een oplichter.
Wilders krijgt veel te veel aandacht, onder andere van het NOS-journaal.
Die man heeft nauwelijks iets zinnigs te melden. Waarom zou je dat als NOS-Journaal dan allemaal doorgeven?
Doodzwijgen die man. Van Rita hebben we lange tijd nauwelijks iets gehoord en er stemt niemand meer op haar.
Dat kan met Wilders ook.
> Het wordt erger als je zo’n
> straatevangelist eens vraagt, naar het waarom of
> wat het nu eigenlijk betekent. Je kunt met ogen
> van verbazing dan bekeken worden. Woordfetisjisme
> is wat anders als discipelen van Jezus Christus zijn/worden.
Jezus was ook straatevangelist.
> Bepaalde
> politieke partijen hebben hier echt een handje
> van, jammer! Religie moet verbannen worden uit het
> publieke domein. In de praktijk zie dat dankzij
> die kreten christelijke groepen steeds moeilijker
> subsidies krijgen, laat staan iets christelijks in
> de cultuursector.
Stap eens in de trein, op de fiets of in de auto en rij eens rond door Nederland. Boven bijna iedere stad, boven ieder dorp en ieder gehucht torent een kerktoren uit. In de katholieke kerken met name zit ook nog eens veel kunst. Musea hangen vol met schilderijen en andere kunst met bijbelse voorstellingen. Het is zelfs zo dat er mensen zijn die vinden dat kinderen christelijk opgevoed moeten worden om de kunst van vroeger eeuwen te “begrijpen”.
Over geen geld voor “iets christelijks in de cultuursector” maak ik me niet ongerust.
Wel grappig is deze week het tumult in Den Haag, waar niet meer in kerken gestemd wordt, omdat de scheiding tussen kerk en staat optimaal moet zijn.
Als ras-ongelovige die niets van kerken moet hebben, heb ik jarenlang gestemd in een kerkgebouwtje en het idee dat dit ongepast zou zijn is nooit bij mij opgekomen.
Hoe dan ook, christenen hebben de aversie van ongelovigen jegens hen geheel aan zichzelf te wijten.