Dat moet mij ook van het hart ten aanzien van het secularisme. Alle atheisten en agnosten mogen van mij alles zeggen en roepen, maar als je hen wel eens vraagt of wat ze roepen wel klopt, dan staat men niet open voor een gesprek op basis van feiten en argumenten. Ik noem er een paar uit die hoek:
- “het christendom onderdrukt vrouwen”. Kijk je naar 2000 jaar geschiedenis, blijkt dat het christendom juist vrouwen heeft beschermd en heeft bevrijd (van een status van bezit en koopwaar tot persoon met volledig eigen rechten).
———————————
Als secularist sta ik juist uitermate open voor harde feiten en gezonde argumenten. Maar blijkbaar praat meneer niet gaarne met rationele secularisten.
Feit is dat zijn verhaaltje over de vrouw niet klopt. Vrouwen werden wel degelijk onderdrukt. De vrouwenemancipatie was niet het wek van de kerken maar van de secularisten, al waren er altijd wel individuele christenen die hun steentje hebben bijgedragen.
En de vermindering van het geweld was ook niet het werk van de kerken maar van het secularisme.
Meneer de voorzitter Leen La Rivière, als ik u was, zou ik me eerst bijscholen voordat ik mijn handje bij de Mammon ophoud, me met alles ongevraagd bemoei en me met kunst bezig houd.
Misschien kunt u eens reageren. U zult vast wel elke dag op uw naam googelen, meneer Leen La Rivière.