Nee je hebt gelijk was trouwens ook een buitenechtelijk kind,
en zo zie je maar daar kan toch iets goeds uit voortkomen:D
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> Wat raar, we zijn zo ongeveer op dezelfde wijze grootgegroeid in eenzelfde geloofscultuur en structuur en ik heb dat gevoel helemaal niet en zeker de laatste 35 jaar niet en ZEKER de laatste 10 jaar niet.
Daar heb ik een wat twijfelachtige repliek op naar die familieleden toe: Allemaal de boom in! Het helpt zolang je je er maar niet afhankelijk van maakt.
Ik ken talloze mensen die de kerk de rug hebben toegekeerd met als reden dat ze als kind altijd ( 2 keer per zondag) naar de kerk moesten, MOESTEN dus.
Ik moest ook met alle andere zaken war we het al; zo vaak over hebben gehad; op zondag vele dingen niet mogen.
Ik heb er geen trauma van over gehouden, het hoorde bij die tijd in onze cultuur.
Heeft de rug toekeren een andere reden maar wordt het verleden als smoes gebruikt?
Soms vermoed ik dat wel.
Onze westerse cultuur is de afgelopen 50 jaar gewijzigd van de vanzelfsprekendheid om naar de kerk gaan tot nu de vanzelfsprekendheid om er niet heen te gaan/er niet bij te horen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?