Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adam en Eva

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Waar durf ik geen antwoord op te geven theo?

Dus…iemand zoals ik die van mening is dat ze geen historische figuren zijn is geen “”slechter christen“” als Samuel?

Jij gunt mij mijn visie zonder dat ik als minderwaardig christen te boek sta bij jou?

>

> En hoe zit het nu met die onderbouwing?

>

> Of durf je het niet aan?

• samuel

Ja Adam werd 930 jaar oud, en Methusalem zelfs nog ouder, maar ik zou zeggen bewijs maar van niet. Het staat in de Bijbel en jou verhaaltje niet.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Waar durf ik geen antwoord op te geven theo?

>

> Dus…iemand zoals ik die van mening is dat ze

> geen historische figuren zijn is geen “”slechter

> christen“” als Samuel?

Als jij mij als een slechte christen ziet of bestempelen daar zit ik niet mee theo, ik zie dat soort gedrag van jou meer als je zelf ophemelen, en dat is dan weer wel slecht.

>

> Jij gunt mij mijn visie zonder dat ik als

> minderwaardig christen te boek sta bij jou?

Wie zegt dat jij bij mij als christen te boek staat theo?

>

> >

En hoe zit het nu met die onderbouwing?

Of durf je het niet aan?

• Frederik D

Je bedoelt dat ze niet aan jouw leiband lopen?

Goede bijbelwetenschappers nemen andere wetenschappen serieus. Jij pleit echter voor het tegendeel, dus voor slechte bijbelwetenschap.

• samuel

Je hebt zeker wat oude rode libanon gevonden in een oud spijkerjackie op zolder! :D

• theo

Ik vroeg eens aan JG of ik volwardig lid kon worden van hun organisatie als ik zou roken en als ik bloedtransfusies zou toestaan en verjaardag zou willen vieren.

Ja maar roken is slecht en bloedtransfusies blijken slecht te zijn en daar is wel een vervangingsmiddel voor en verjaardagen staan nergens in de bijbel op één geval na.

Maar kan ik volwaardig lid worden?

Ja maar roken is slecht zoals u weet en en en .

——

Jij hanteert dezelfde schijnvertoning.

• ¥ Lotje ¥

gelukkig is niemand het zelfde . .

• theo

Zo is dat Lotje.

• samuel

Als het het woord wetenschap draagt dan raak je altijd in verwarring Frederik, leer eens onderscheid te maken.

• Frederik D

Bewijs jij eerst maar de Bijbel.

Niemand wordt 930 jaar oud. Dat komt vanwege het verouderen van de chromosomen. Adam en Eva hadden, verondersteld dat ze bestonden, ongeveer dezelfde chromosomen als jij en ik hebben. Als ze dat niet hadden, dan waren ze geen mensen.