Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adam en Eva

• ¥ Lotje ¥

omdat ik het wil weten misschien zoek ik wel niet goed of zie het niet staan……… Maar ben benieuwd misschien weet de een of andere prikker het wel . of die iets gevonden heeft.

• ¥ Lotje ¥

ow. dus alles staat niet in de bijbel dus……..

• theo

Ze hebben 79 verzen in het paradijs geleefd, reken het maar na.

Natuurlijk buiten het feit dat Adam en Ava geen historische figuren zijn geweest maar daar gaat het nou niet om.

• theo

Dat lijkt me niet nee.

Had je dat verwacht dan?

• ¥ Lotje ¥

Wanneer zijn Adam en eva gestorven???Hoe oud waren ze toen?

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Ze hebben 79 verzen in het paradijs geleefd, reken

> het maar na.

>

> Natuurlijk buiten het feit dat Adam en Ava geen

> historische figuren zijn geweest maar daar gaat

> het nou niet om.

Oh ja? Kan je dat onderbouwen dat dat een feit is?

• ¥ Lotje ¥

ik vind alleen maar dit….

Als straf voor de ongehoorzaamheid van Adam en Eva, leidde God hen door de tuin naar de wereld buiten, waar Eva beviel en Adam in hun levensonderhoud moest voorzien. Het belangrijkste gevolg van de ongehoorzaamheid van Adam en Eva was echter de dood: “U bent als stof gekomen, en zal als stof terugkeren”, zei God.

En dit:

Begraafplaats

Volgens de joodse gemeenschap liggen Adam en Eva in de Grot van Machpela begraven in de omgeving van Hebron. Volgens sommige islamitische bronnen bevindt Eva's graf zich in de Saoedische havenstad Djedda.

Maar niet hoelang ze geleefd hebben in het paradijs en ook niet hoe oud ze waren toen ze stierven

• theo

Kijk, en staat wel in de bijbel.

Dat heeft de schrijver WEL van belang geacht.

DE vraag is dan natuurlijk waarom dit wel in de bijbel staat en het antwoord op jouw en mijn vraag niet.

Aangezien er naar mijn opvatting niks “zomaar” in de bijbel staat is daar een antwoord op te vinden?

• theo

Nee dat kan ik niet onderbouwen behalve dat ik bijbelwetenschappers die serieus met de bijbel omspringen daarin volg.

• theo

Genesis 5 : 5