Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Voor Frederik

• keessie

Tig miljard jaar terug zweefde (naar ik aanneem) er ergens een balletje in de ruimte (!) en dat onplofte (in de ruimte).

Mijn vraag is:waar kwam dat balletje vandaan? (ik heb wel eens gelezen dat dat balletje niet groter als een voetbal was)

• Frederik D

We weten nog niet waar dat balletje vandaan komt. Misschien uit een ander, groter universum. En dat balletje ontplofte niet in de ruimte want de ruimte zat niet buiten het balletje maar erin. Ruimte en materie zijn één. Of als je liever een drie-eenheid wil: materie, tijd en ruimte zijn één, dat wil zeggen zijdes van dezelfde driekantige medalje.

• keessie

Dus dat balletje had geen ruimte om zich heen?

• Frederik D

Nee. En ook geen tijd.

Het gewone mensenverstand kan het zich niet voorstellen. Maar je hoeft je er ook niets bij voor te stellen. Het gaat om berekeningen en consequenties uit die berekeningen.

Maar uit die berekeningen volgen wel mogelijke andere universa maar geen God.

• keessie

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nee. En ook geen tijd.

>

> Het gewone mensenverstand kan het zich niet

> voorstellen. Maar je hoeft je er ook niets bij

> voor te stellen. Het gaat om berekeningen en

> consequenties uit die berekeningen.

>

> Maar uit die berekeningen volgen wel mogelijke

> andere universa maar geen God.

Daar is geen ruimte voor, voor God?

• Frederik D

Nee, men bestudeert materie en uit materie volgt nooit geen-materie.

• keessie

Dus eigenlijk is het best een beetje vaag allemaal, want waar dat balletje vandaan komt dat gaat het menselijk verstand te boven, maar wetenschappelijk kun je zoiets toch niet verkopen dat iets het menselijk verstand te boven gaat?

• Frederik D

Dat kan prima.

• punky abaya

ik verbaas me vaak over die atheisten, ze willen alles geloven, zelfs dat we van de aap afstammen en uit een pingpongbal voortkomen, zolang god maar buiten de deur wordt gehouden.

• keessie

Dan stokt de wetenschap in zijn eigen wetenschap, want hoe wil je wetenschappelijk iets verklaren las het ut menselijk verstand te boven gaat?