Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

evangeliseren

• Johanan

Niet kinderachtig doen theo,de vraag was moeten christenen prediken/evangeliseren.

Of daar door mensen op hun fouten worden gewezen is het gevolg van dat werk,

Maar iedereen die beweerd een christen te zijn is verplicht Matth 24:14-Matth 28:19,20-Hand 10:42 en de volgende schriftplaats te volbrengen.

Kor 9:16,17;… Indien ik nu het goede nieuws bekendmaak, is dat geen reden voor mij om te roemen, want de noodzaak is mij opgelegd. Werkelijk, wee mij indien ik het goede nieuws niet zou bekendmaken!

Johanan.

• theo

Ik maak het goede nieuws bekend aan mensen, het evangelie maar loop niet van deur naar deur en spreek geen mensen op straat aan of ze wel gelovig zijn en zo niet dat ze vooral wel gelovig moeten worden ( zoals in mijn openingspost) , is dat een foute zaak?

Overigens citeerde jij bijbelteksten waaruit blijkt: Geloof (of doe ??) of anders zwaait er wat…dus teksten als stok om mee te slaan.

• Johanan

Ja,maar ik heb ze niet in de bijbel gezet en heb ook niet bevolen ze te volbrengen.

Matth 24:14;..BIJBELGELEERDEN zijn het erover eens dat dit een heel belangrijk vers is. Het is belangrijk omdat het over een wereldomvattend werk gaat. En het geeft aan dat christenen een predikingswerk moeten verrichten, voorafgaand aan de gewichtige, verreikende gebeurtenis die Jezus „het einde” noemde.

Je kunt natuurlijk ook de struisvogel politiek volgen,en mensen wijs maken dat er geen wereldomvattende

oordeels-dag komt.

Je kunt ook Jezus waarschuwing in Matth 24:39;..) en zij sloegen er geen acht op totdat de vloed kwam en hen allen wegvaagde, zo zal de tegenwoordigheid van de Zoon des mensen zijn,ter zijde schuiven en zeggen dit vers moet je

niet letterlijk nemen,want God is liefde.

Maar mensen die de waarschuwings boodschap serieus nemen ondernemen stappen en doen wat er in Joh 17:3 staat;.. Dit betekent eeuwig leven, dat zij voortdurend kennis in zich opnemen van u, de enige ware God, en van hem die gij hebt uitgezonden, Jezus Christus.

En als ze dat gedaan hebben,en zich aan hem opdragen…dan ben je verplicht om te prediken overal waar maar mensen zijn.

Maar zeg eens eerlijk,wat is volgens jouw de boodschap van de bijbel,is dat alles met de mantel der liefde bedekken of is dat de verheerlijking van Gods naam en de bekend making van zijn koningkrijk.

Johanan.

• theo

Het is in ieder geval NIET; geloof ( op mijn wijze natuurlijk) want anders kom je in de hel na je dood.

Het is evangelie, de blijde boodschap, vertellen van Gods eindeloze liefde.

In de zin:

Geloof het nou maar, het is beter,heilzaam voor jezelf EN je naasten om de boodschap van liefde te ontvangen, proberen te volbrengen en te verkondigen.

Dat geeft de mens innerlijke rust.

Zwart wit en kort door de bocht is de tegengestelde boodschap; Wat kantjou schelen, als ik en jij het maar goed hebben hier en nu, ikke en de rest kan stikke.

• Frederik D

Als God zou graag wil dat iedereen in hem gelooft, dan is hij mans en gods genoeg om zelf te evangeliseren. Hij heeft onze hulp niet nodig.

• theo

Een goede opmerking in die zin dat volgens de bijbel het geloof door God wordt gegeven.

Edoch, eveneens worden jij en ik toch opgeroepen om over de grote daden Gods niet te zwijgen.

• Frederik D

Ik blijf erbij dat God zijn eigen boontjes moet doppen.

• theo

Okay, ik zal God eens vragen hoe Zijn groentetuin erbij ligt en of jij misschien moet helpen om misschien eventueel misschien een deel van Zijn boontjes ook moet doppen.

• Johanan

Ja theo zijn liefde is eindeloos maar zijn geduld niet;…Jehovah is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken. 

.Toch zal Jehovah’s dag komen als een dief, waarop de hemelen met een sissend gedruis zullen voorbijgaan, maar de elementen, intens heet, zullen ontbonden worden, en de aarde en de werken daarop zullen ontdekt worden.

Aangezien al deze dingen aldus ontbonden zullen worden, wat voor mensen behoort GIJ dan wel te zijn in heilige gedragingen en daden van godvruchtige toewijding, 12 verwachtend en goed in gedachte houdend de tegenwoordigheid van de dag van Jehovah, waardoor hemelen brandend ontbonden zullen worden en elementen, intens heet, zullen smelten! 

Natuurlijk is het goed Gods liefde te prediken,want hij is liefde maar juist om die redeen zal hij net als in de dagen van

Noach schoon schip maken om hen die Hem gehoorzamen eeuwig leven te geven op een gereinigde aarde;..Psalm 37:10, 11;… En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.

Psalm 37:29;.. De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.

Als jij van mening bent dat onze tijd beter is dan in Noachs dagen,en dat hij nu niet handelend zal op treden dan bega je

de grootste fout van je leven.

En natuurlijk Hij wil niet dat mensen sterven,maar als ze niet naar hem luisteren,en dat na vele waarschuwingen dan dwingt zijn gevoel voor rechtvaardigheid hem er toe handelend op te treden net als in de dagen van Noach.

De vloed in Noachs dagen was 1700 jr na de schepping van Adam en Eva,en in 1700 jr zet je aardig wat mensen op aarde

vooral als men zou oud werd als toen en toch bleven er maar 8 in leven.

Wat zij Jezus ook weer? Het zal zijn als in de dagen van Noach.

Als je deze gedachte,het zal zijn als in,goed overdenkt hoeveel mensen zullen er dan sterven als Armageddon komt Gods oordeels dag?

Noach predikte tot de mensen in zijn tijd maar niemand luisterde…er was in werekdomvattende vloed op komst maar ze

lachte hem uit wel zo is het ook in deze tijd;..2 Petrus 3:5-7;… Want overeenkomstig hun wens ontgaat dit feit hun aandacht, dat er door het woord van God van oudsher hemelen waren en een aarde, compact staande uit het water en te midden van water; 6 en door die middelen werd de toenmalige wereld vernietigd toen ze door water werd overstroomd. 7 Maar door hetzelfde woord zijn de hemelen en de aarde van nu voor het vuur opgespaard en ze worden bewaard voor de dag van het oordeel en van de vernietiging der goddeloze mensen.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ja theo zijn liefde is eindeloos maar zijn geduld

> niet;…Jehovah is niet traag ten aanzien van zijn

> belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar

> hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er

> iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot

> berouw geraken. 

Hij wenst het niet maar doet het dan toch??

>

> Toch zal Jehovah’s dag komen als een dief,

> waarop de hemelen met een sissend gedruis zullen

> voorbijgaan, maar de elementen, intens heet,

> zullen ontbonden worden, en de aarde en de werken

> daarop zullen ontdekt worden.Toch zal Jehovah’s

> dag komen als een dief, waarop de hemelen met een

> sissend gedruis zullen voorbijgaan, maar de

> elementen, intens heet, zullen ontbonden worden,

> en de aarde en de werken daarop zullen ontdekt

> worden.

>

>  Aangezien al deze dingen aldus ontbonden zullen

> worden, wat voor mensen behoort GIJ dan wel te

> zijn in heilige gedragingen en daden van

> godvruchtige toewijding, 12 verwachtend en goed

> in gedachte houdend de tegenwoordigheid van de dag

> van Jehovah, waardoor hemelen brandend ontbonden

> zullen worden en elementen, intens heet, zullen

> smelten! 

>

>

> Natuurlijk is het goed Gods liefde te

> prediken,want hij is liefde maar juist om die

> redeen zal hij net als in de dagen van

> Noach schoon schip maken om hen die Hem

> gehoorzamen eeuwig leven te geven op een

> gereinigde aarde;..Psalm 37:10, 11;… En nog maar

> een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer

> zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn

> plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De

> zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde

> bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke

> verrukking vinden in de overvloed van vrede.

> Psalm 37:29;.. De rechtvaardigen, díé zullen de

> aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op

> verblijven.

>

> Als jij van mening bent dat onze tijd beter is dan

> in Noachs dagen,en dat hij nu niet handelend zal

> op treden dan bega je

> de grootste fout van je leven.

Het is nergens anders en beter dan waar dan ook.

Nou ja, wel beschouwd leven wij in Nederland hier en nu sinds 67 jaar zoals in vorig eeuwen nog nooit waar dan ook heeft plaatsgevonden maar dan gaat het over materialistisch denken.

>

> En natuurlijk Hij wil niet dat mensen sterven,maar

> als ze niet naar hem luisteren,en dat na vele

> waarschuwingen dan dwingt zijn gevoel voor

> rechtvaardigheid hem er toe handelend op te treden

> net als in de dagen van Noach.

God wil het niet maar wat God niet wil zal toch gebeuren ondanks dat God het niet wil???

>

> De vloed in Noachs dagen was 1700 jr na de

> schepping van Adam en Eva,en in 1700 jr zet je

> aardig wat mensen op aarde

> vooral als men zou oud werd als toen en toch

> bleven er maar 8 in leven.

>

> Wat zij Jezus ook weer? Het zal zijn als in de

> dagen van Noach.

> Als je deze gedachte,het zal zijn als in,goed

> overdenkt hoeveel mensen zullen er dan sterven als

> Armageddon komt Gods oordeels dag?

Noach is een geliefd onderwerp onderwerp bij JG om mensen schrik aan te jagen, ik weet het Johannan.

>

> Noach predikte tot de mensen in zijn tijd maar

> niemand luisterde…er was in werekdomvattende

> vloed op komst maar ze

> lachte hem uit wel zo is het ook in deze tijd;..2

> Petrus 3:5-7;… Want overeenkomstig hun wens

> ontgaat dit feit hun aandacht, dat er door het

> woord van God van oudsher hemelen waren en een

> aarde, compact staande uit het water en te midden

> van water; 6 en door die middelen werd de

> toenmalige wereld vernietigd toen ze door water

> werd overstroomd. 7 Maar door hetzelfde woord