Nee, ik verzin geen eigen wetenschap. Ik geef slechts weer wat de wetenschap weet.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDat is volkomen waar ,je kunt de bijbel niet in zijn geheel letterlijk nemen.
Maar een eventuele uitleg,bvb Gen 41:57,wordt toch door de meesten op deze pagina niet,ook door jouw niet serieus genomen.
Het meeste wat je hebt neer gezet kan verklaart worden,maar gezien de zeer negatieve uitspraken op dit prikbord lijkt me dat niet
redelijk.
Johanan.
Je doet aan bijbelvervalsing. Wellicht met de beste bedoeling. Maar toch.
Die zuilen van de aarde zijn geen beeldspraak en dat tastbare uitspansel als een tent ook niet. Ze zijn letterlijk bedoeld.
De Bijbel is door en door verweven met de toenmalige cultuur, die zeker qua kosmologie hemelsbreed met de onze verschilt.
Openbaring 10:1;… En ik zag een andere sterke engel uit de hemel neerdalen, getooid met een wolk, en er was een regenboog boven zijn hoofd, en zijn aangezicht was als de zon, en zijn voeten waren als vuurzuilen,
Hooglied 5:15;… Zijn benen zijn marmeren zuilen, rustend op voetstukken met inzinking van gelouterd goud. Zijn uiterlijke verschijning is als de Li̱banon, uitgelezen als de ceders.
Moet dit ook letterlijk worden opgevat/gelezen?
Johanan.
Zoals al door anderen is gezegd,de bijbel gebruikt heel veel beeldspraak,bvb
De bijbel spreekt ook over het;… uiteinde der aarde;…Ps 46:9, de einden der aarde;…Ps 22:27;…de vier uiteinden der aarde;…Jes 11:12;;d…de vier hoeken van de aarde en de vier winden van de aarde;…Opb 7:1). Deze uitdrukkingen kunnen niet als bewijs worden opgevat dat de Hebreeën dachten dat de aarde vierkant was.
Het getal vier wordt vaak gebruikt om iets aan te duiden dat als het ware volledig afgerond is, net zoals wij over vier windrichtingen spreken en soms uitdrukkingen gebruiken als tot aan de einden der aarde of tot aan de vier hoeken van de aarde en daarmee de gehele aarde bedoelen. . Ez 1:15-17; Lu 13:29.
Johanan.
Ik heb met je te doen,je begrijpt helemaal niets van hoe Jehovah de bijbel heeft laten op tekenen.
Dat is niet hatelijk bedoeld hoor,een VB,….Handelingen 8:30, 31;…. Fili̱ppus liep hard naast de wagen en hoorde hem hardop de profeet Jesa̱ja lezen, en hij zei: Weet gij eigenlijk wel wat gij leest? 31 Hij zei: Hoe zou ik dat toch ooit kunnen, tenzij iemand mij leidt? En hij verzocht Fili̱ppus dringend in te stappen en bij hem te komen zitten.
En verklaarde hem wat hij niet begreep.
De bijbel is niet zomaar een boek,maar is Uniek.
En het is niet aan de mens om te begrijpen wat er in de bijbel word bedoeld,Jezus maakte dat heel duidelijk.
In Matth 24:45 staat;…Mattheüs 24:45;… Wie is werkelijk de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over diens huisknechten is aangesteld om hun te rechter tijd hun voedsel te geven?
En dan zit je ook nog hier mee!
Mattheüs 11:25;… In die tijd nam Jezus het woord en zei: Ik loof u in het openbaar, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat gij deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt geopenbaard.
En wees nouw niet zo kinderachtig om het onderstreepte ook letterlijk te nemen.
Johanan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?