Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Jouw woordenboeken zijn uiterst bevangen en dus
> even onbetrouwbaar als de SV.
Bs'd
Welke bewijzen kan je daar voor aandragen?
Laat maar, ik weet het al.
Geen, zoals gewoonlijk.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJij verwart het oude Griekenland met het oude Israël (Juda) en dat is een cultuurhistorische blunder van heb ik jou.
In de Griekse mythologie is de aarde overigens ook plat. Maar in het oude Griekenland gebeurde er iets wat niet in het oude Israël gebeurde: men probeerde zelfstandig en kritisch na te denken.
Die denkrevolutie in het klassieke Griekenland geschiedde nadat volgens jouw traditie de Bijbel werd geschreven. Dus alweer een enorme cultuurhistorische blunder. Je maakt je schuldig aan een gigantisch anachronisme.
Ik vrees dat jouw Felix Koffie jou lelijk heeft besmet met denkblunders.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Je geeft nu al toe dat het kan.
>
> Maar je verzint je eigen Hebreeuws. En je eigen
> Grieks.
>
> Choeg is plat rond, net als gyros.
Bs'd
Google translate geeft ook “bol”.
Het Milon online hebreeuws woordenboek, geeft ook “bol”.
Het Hebreeuwse “choeg”, vertaald met “rond”, kan volgens Davidsons “Concordance”en Wilsos “Old Testament Word Studies” ook “bol” betekenen. In de Statenvertaling (1637) van de Bijbel lezen we dan ook; “Hij is het die daar zit boven den kloot der aarde.”
Dus ik verzin niks, ik geef bronnen.
Maar die woordenboeken zijn natuurlijk allemaal corrupt, want ze gaan tegen jouw opvattingen in.
“Wetenschap” van de bovenste plank.
Alles wat het niet eens is met PS, is corrupt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?