Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Stelling over het medicijn

• CU

Dan schakelen ze overop bidden. Of op afkopen.

• Gonnie

Ja, en ook niet christenen geven geld aan goede doelen van uit christelijke organisatie, bijvoorbeeld ‘'Metterdaad.’'van de E. O.:)

• Ellen-Josee

Oh ja en ook christenen geven geld aan niet christelijke goede doelen, zoals b.v. Artsen zonder Grenzen :)

Ellen

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> En als het dubbele van 5 euro is dan niet meer.?

Het voorbeeld van Eliyahu was 5 euro en voor de rest hangt het op een gegeven moment stomweg van de draagkracht af van die persoon die het via de belasting moet betalen. We kunnen natuurlijk voor van alles en nog wat wel 5 euro extra gaan betalen, op een gegeven moment moet je wel redelijke een grens stellen. Toch?

Ellen

• Ellen-Josee

Wat kopen ‘we’ af CU?

Ellen

• Ellen-Josee

CU je begint een beetje zielig te worden door met je vingertje een bepaalde kant op te wijzen.

Als God echt zo wraakzuchtig was, dan was die vinger van jou er nu wel af aan het rotten.

Ellen ;)

• CU

Wat een leuke reactie van je.

Je ontkend simpelweg als gelovige dat God de schepper van alles is.

En omdat ik schrijf dat God alles schiep, ook al die virusjes, wormpjes, kankertjes en microben, mag mijn vinger eraf rotten?

Maar goed, als jij het beter denkt te weten, wie of wat heeft dan al die ongerechtigheidjes gemaakt? Een tweede schepper?

• Gonnie

Als die arme mensen door 5 euro per jaar gered kunnen worden, wat zo weinig is dat niemand daar één boterham minder om zal eten,dan is wat mij betreft zo weinig om je daar maar één moment druk om te maken.

En is het ook niet zo dat Jezus het had over dat je geen zorgen mag maken over, hier onder de tekst:

Matteüs 6,34

Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.

Dus open jouw geldbeurs.!;)

• Ellen-Josee

Weest maar niet bang, mijn geldbeurs is open genoeg.

En mijn handjes wapperen ook indien nodig, net als mijn mond op tijd open en dicht gaat.

Ik zou zeggen: maak je vooral niet druk over wat ik doe, maar kijk naar je eigen instelling.

Ellen

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> Wat een leuke reactie van je.

Vond ik nou zelf ook :D en zo lekker duidelijk.

>

> Je ontkend simpelweg als gelovige dat God de

> schepper van alles is.

Ik ontken dat God Yahweh de schepper van het kwaad is.

>

> En omdat ik schrijf dat God alles schiep, ook al

> die virusjes, wormpjes, kankertjes en microben,

Er was geen ziekte voordat de mensen zelf in zonde vielen.

> mag mijn vinger eraf rotten?

Was maar een grapje hoor, Maar als God nu echt zo wraakerig was dan zou hij jou met je grote mond toch treffen met alles wat je Hem toedicht.

>

>

> Maar goed, als jij het beter denkt te weten, wie

> of wat heeft dan al die ongerechtigheidjes

> gemaakt? Een tweede schepper?

satan heeft dit in de wereld geholpen.

Jesaja 14:

11 Je pracht en praal, en de klank van je harpen,

ze worden dit dodenrijk binnengebracht.

Wormen zijn je bed, maden je deken.”