theo Schreef:
——————————————————-
> Dan kunnnen we een groot deel van het OT en het NT dus gewoon schrappen.
Waarom vind je dat ? Je kent het antwoord hierop volgens mij.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlNu je toch zo aan het onderwijzen bent geslagen , zal je toch wel weten dat de stenen tafelen van Ex. 20 door Mozes in Ex. 32 werden kapot gegooid.
De stenen tafelen met andere woorden van God uit Ex. 34 werden rondgedragen in de ark.
Het gebod van Ex. 20 , “Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt”, is strenger dan de afgezwakte sabbat van Ex. 34. Want daar staat “ Zes dagen zult gij arbeiden, maar op den zevenden dag zult gij rusten”. En juist deze werd rondgedragen in de ark.
CU Schreef:
——————————————————-
> Nu je toch zo aan het onderwijzen bent geslagen , zal je toch wel weten dat de stenen tafelen van Ex. 20 door Mozes in Ex. 32 werden kapot gegooid.
>
> De stenen tafelen met andere woorden van God uit Ex. 34 werden rondgedragen in de ark.
>
> Het gebod van Ex. 20 , “Gedenkt den sabbatdag,dat gij dien heiligt”, is strenger dan de afgezwakte sabbat van Ex. 34. Want daar staat “ Zes dagen zult gij arbeiden, maar op den zevenden dag zult gij rusten”. En juist deze werd rondgedragen in de ark.
Ik zie er niet zoveel verschil in, het blijven er tien. God zezgt niet “ Wil je alsjeblief rusten ? ”, Gij zult!
De komende week zal ik je in ieder geval niet met lastige vragen/opmerkingen confronteren Frans.
Wat ik al schreef in mijn eerste reactie; we ( iedere gelovige) is selectief in het opvolgen van Gods ge/verboden.
Punt is : op grond waarvan, met welke argumenten.
Ander punt blijft: de gehele bijbel is dus niet gezaghebbend ??!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?