perihelium Schreef:
——————————————————-
> Wat jij denkt waar ik van uitga is wat jij denkt en je moet niet voor anderen denken maar voor jezelf. Bijvoorbeeld hoe het lichaam van Christus je kan voeden en wat jij te bieden hebt als je niet naar bijeenkomsten gaat en geen onderdeel bent van een levende > plaatselijke gemeente.
Ik zei niet dat ik niet om ga met medechristenen, ook niet dat zij niet naar mij toekomen, misschien heb je zelf wat teveel voor mij gedacht. ;-)
> Als jij lid bent van de gemeente van Christus waarom schuw je bijeenkomsten waar gemeenteleden samenkomen en samen God aanbidden? Heb je moeite met de preek of ben je ergens anders bang voor?
>
Waarom zou ik ergens bang voor zijn ? Ik voel me dichter bij God als ik me niet stoor aan wat vaak uiterlijk vertoon is, het is een zwakheid van mij, dat geef ik toe, maar bij een uitnodiging kom ik wel, alleen niet vaak uit mezelf, bijv. bij de doop van een vriend en zijn echtgenote las ik in de kerk een bijbeltekst voor, geen probleem mee hoor.
> Wil jij als niet kerkganger die mensen aanraden om vaker te gaan of helemaal niet en waarom denk je weer voor anderen en niet voor jezelf? Ik raad je echt aan om regelmatig diensten te gaan bezoeken, niet voor jezelf of anderen maar voor God. Hij zal
> je zeker zegenen!
Veel mensen die door God via mij tot bekering gekomen zijn, gaan naar een kerk, sommigen niet. Ik raad het wel aan als ze zich ergens goed voelen.