Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leegloop van de kerk

• Stefan

Ik denk dat jij er ook van uitgaat dat kerk om het gebouw gaat of een bepaalde richting, de gemeente van Christus is alle gelovigen die Hem aangenomen hebben. Nee, ik ga niet naar het gebouw, ik ben lid van Christus gemeente.

Ik zie wat je bedoelt Frans; die innige verwondering.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Wat jij denkt waar ik van uitga is wat jij denkt en je moet niet voor anderen denken maar voor jezelf. Bijvoorbeeld hoe het lichaam van Christus je kan voeden en wat jij te bieden hebt als je niet naar bijeenkomsten gaat en geen onderdeel bent van een levende > plaatselijke gemeente.

Ik zei niet dat ik niet om ga met medechristenen, ook niet dat zij niet naar mij toekomen, misschien heb je zelf wat teveel voor mij gedacht. ;-)

> Als jij lid bent van de gemeente van Christus waarom schuw je bijeenkomsten waar gemeenteleden samenkomen en samen God aanbidden? Heb je moeite met de preek of ben je ergens anders bang voor?

>

Waarom zou ik ergens bang voor zijn ? Ik voel me dichter bij God als ik me niet stoor aan wat vaak uiterlijk vertoon is, het is een zwakheid van mij, dat geef ik toe, maar bij een uitnodiging kom ik wel, alleen niet vaak uit mezelf, bijv. bij de doop van een vriend en zijn echtgenote las ik in de kerk een bijbeltekst voor, geen probleem mee hoor.

> Wil jij als niet kerkganger die mensen aanraden om vaker te gaan of helemaal niet en waarom denk je weer voor anderen en niet voor jezelf? Ik raad je echt aan om regelmatig diensten te gaan bezoeken, niet voor jezelf of anderen maar voor God. Hij zal

> je zeker zegenen!

Veel mensen die door God via mij tot bekering gekomen zijn, gaan naar een kerk, sommigen niet. Ik raad het wel aan als ze zich ergens goed voelen.

• CU

perihelium Schreef:

>

> Wat jij denkt waar ik van uitga is wat jij denkt

> en je moet niet voor anderen denken maar voor

> jezelf. Bijvoorbeeld hoe het lichaam van Christus

> je kan voeden

en wat jij te bieden hebt als je

> niet naar bijeenkomsten gaat en geen onderdeel

> bent van een levende plaatselijke gemeente.

>

Kom je weer aan met je kanibalistische denkwereld.

• Douce.

't Gaat er bij kerkbezoek o.a. om: ter nagedachtenis bezig zijn, getuigenis, gemeenschap der heiligen, elkaar te onderrichten en te ondersteunen.

Een Bijbelse opdracht.

Douce

• Frans

De opdracht is is niet dat je persé naar een kerkgebouw moet gaan. Wel in gemeenschap samenkomen met andere Christenen en elkaar onderrichten en steunen waar mogelijk tot eer van God.

Ik zie daar niet iets fout in. Het is denk ik hoe men het bekijkt.

• Douce.

Volgens de Bijbel wordt niet bedoeld een ongedwongen samenzijn, van toffe gelovigen onder elkaar:) of te hooi en te gras.

Het is, alle instructies in het NT lezende, de bedoeling dat er een zekere structuur is en een eerbiedige avondmaalviering, schriftlezing met uitleg etc.

Of het je (algemeen) nu aanstaat of niet.

Ook is het belangrijk om elkaar, bij wijze van spreken, op het rechte pad te houden. In een te makkelijke houding van vrijheid blijheid m.b.t. de dienst, geloof ik niet. God is niet bepaald een God van wanorde, maar van orde.

Douce

• theo

Wat me nu zomaar te binnen schiet.

In Friesland heeft ieder gehucht een kerkgebouw en ieder dorp er twee of drie en in de stad natuurlijk meer.

Veel kerken worden niet meer gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn gebouwd.

Ik hoor dan nog wel eens de opmerking: Wat jammer dat deze mooie kerk ( of kerken) niet meer gebruikt worden.

Mijn reactie is dan altijd: Gaat u in uw woonplaats ook naar de kerk of geeft u iedere maand een bijdrage aan de kerk in uw woonplaats zodat dit soort mooie gebouwen in stand worden gehouden?

Veelal blazen ze met schaamrood op de kaken den aftocht.

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Wat me nu zomaar te binnen schiet.

>

> In Friesland heeft ieder gehucht een kerkgebouw en

> ieder dorp er twee of drie en in de stad

> natuurlijk meer.

>

> Veel kerken worden niet meer gebruikt voor het

> doel waarvoor ze zijn gebouwd.

>

> Ik hoor dan nog wel eens de opmerking: Wat jammer

> dat deze mooie kerk ( of kerken) niet meer

> gebruikt worden.

>

> Mijn reactie is dan altijd: Gaat u in uw

> woonplaats ook naar de kerk of geeft u iedere

> maand een bijdrage aan de kerk in uw woonplaats

> zodat dit soort mooie gebouwen in stand worden

> gehouden?

Het in stand houden van het werk voor predikanten die geen geloof hebben in de Bijbel, maar op deze manier hun poet binnen schooien bedoel je ?

>

> Veelal blazen ze met schaamrood op de kaken den

> aftocht.

• theo

He, wat jammer nou dat jij me weer meteen doorziet.

• Frans

Douce Schreef:

——————————————————-

> Volgens de Bijbel wordt niet bedoeld een ongedwongen samenzijn, van toffe gelovigen onder elkaar:) of te hooi en te gras.

> Het is, alle instructies in het NT lezende, de bedoeling dat er een zekere structuur is en een eerbiedige avondmaalviering, schriftlezing met uitleg etc.

> Of het je (algemeen) nu aanstaat of niet.

>

Ja, en waarom ga je er nu van uit dat dit niet gebeurt in een gebouw zonder een pedante pijl boven je hoofd?

> Ook is het belangrijk om elkaar, bij wijze van spreken, op het rechte pad te houden. In een te makkelijke houding van vrijheid blijheid m.b.t. de

> dienst, geloof ik niet. God is niet bepaald een God van wanorde, maar van orde.

>

> Douce

Ook hier, waarom zou het in wanorde en enkel om de gezelligheid gaan ? Wat door Gods geest geleidt wordt geeft geen wanorde.