Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leegloop van de kerk

• Ellen-Josee

Allen Schreef:

——————————————————-

> De waarheid zeggen? jij denkt dus ook de waarheid

> in pacht te hebben?

> helaas, jij bent al niet veel beter dan zij.

Nee he: :D

>

> Overigens ga ik eens een keer peilen wat

> startpagina zelf van dit prikbord vind, en

> vanzelfsprekend neem ik wat verzameld materiaal

> mee, lijkt mij reuze interessant,

> en wie weet wat er in het vat zit, niet waar?

Nou sla je berichtje waar het allemaal om gaat maar op (voor het weg is) kan je ze dat ook laten zien.

>

> groetjes,

> AllenB)

• Stefan

Als het te lastig wordt de meldingen van ‘scheve’ reacties te moeten verwerken, doordat er steeds gemakkelijker meldingen verstuurd worden, gaat dit bordje gewoon dicht.

Het beste daarom is niets melden, en de webmaster z'n werk laten uitvoeren zoals hij het al zo lang doet.

En dat doet hij prima, afgezien van die lange sluiting-periode.

• keessie

Waar heb ik een beetje kwaad gesproken over jou Theo, want ik ben me van geen kwaad bewust.

• theo

Een beetje vaak te negatief spreken over mijn geloofsvisie wat jou niet welgevallig is.

Maar verder val je wel mee hoor, je sneert lang niet zo erg als veel anderen op dit prikbord, bij lange na niet.

• CU

Moest dan nu? Zo'n zeiktopic net na die van Sytse?

• Frans

Ze zijn er, maar niemand zal nog ontkennen dat er steeds meer tegenstand is in deze tijd, los van allerlei denominaties

• Frans

Ik was me niet bewust dat hij iets in deze vorm gezegd had Cu, dat meen ik, en waarom zou het gezeik zijn ? , omdat het jou niet interesseert ?

• perihelium

Wat bedoel je met het ophouden van de Zondagse schijn en ga jij wel naar de kerk? Misschien heb je wat aan dit artikel: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=29878

Zegen!

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Wat bedoel je met het ophouden van de Zondagse schijn en ga jij wel naar de kerk? Misschien heb je wat aan dit artikel: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=29878

> Zegen!

Ik denk dat jij er ook van uitgaat dat kerk om het gebouw gaat of een bepaalde richting, de gemeente van Christus is alle gelovigen die Hem aangenomen hebben. Nee, ik ga niet naar het gebouw, ik ben lid van Christus gemeente.

Met de schijn bedoelde ik veel mensen die zich verplicht voelden om er naar toe te gaan, vaak omdat zij anders bekeken zouden worden als zij er niet waren, net als met Allerzielen bloemen op een graf zetten omdat de nicht bijv. dat ook gedaan heeft.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wat bedoel je met het ophouden van de Zondagse

> schijn en ga jij wel naar de kerk? Misschien heb

> je wat aan dit artikel:

> http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=2987

> 8

> > Zegen!

>

> Ik denk dat jij er ook van uitgaat dat kerk om het

> gebouw gaat of een bepaalde richting, de gemeente

> van Christus is alle gelovigen die Hem aangenomen

> hebben.

Wat jij denkt waar ik van uitga is wat jij denkt en je moet niet voor anderen denken maar voor jezelf. Bijvoorbeeld hoe het lichaam van Christus je kan voeden en wat jij te bieden hebt als je niet naar bijeenkomsten gaat en geen onderdeel bent van een levende plaatselijke gemeente.

> Nee, ik ga niet naar het gebouw, ik ben

> lid van Christus gemeente.

Als jij lid bent van de gemeente van Christus waarom schuw je bijeenkomsten waar gemeenteleden samenkomen en samen God aanbidden? Heb je moeite met de preek of ben je ergens anders bang voor?

>

> Met de schijn bedoelde ik veel mensen die zich

> verplicht voelden om er naar toe te gaan, vaak

> omdat zij anders bekeken zouden worden als zij er

> niet waren, net als met Allerzielen bloemen op een

> graf zetten omdat de nicht bijv. dat ook gedaan

> heeft.

Wil jij als niet kerkganger die mensen aanraden om vaker te gaan of helemaal niet en waarom denk je weer voor anderen en niet voor jezelf? Ik raad je echt aan om regelmatig diensten te gaan bezoeken, niet voor jezelf of anderen maar voor God. Hij zal je zeker zegenen!