Exodus 15:3;… Jehovah is een manlijk persoon van oorlog. Jehovah is zijn naam.
Johanan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHoi david,
dit trof mij:
Horus - Isis - Seth IHS
In dat verband is het misschien aardig om even stil te staan bij de legende over de bekering van keizer Constantijn, de 1e christelijke romeinse keizer.
De keizer zou vlak voor een belangrijke veldslag hebben gedroomd over het kruis, met daarboven de letters IHS. Maar dan in de betekenis van In Hoc Signo (vincit).
Toch interessant om eens over na te denken!
God is Geest, nou ja volgens Johannes dan maar niemand hoeft het natuurlijk met Johannes eens te zijn.
God als Vader benoemen is niks mis mee, Jezus dat dat ook.
God als Moeder benoemen is ook niks mis mee, je gaf een mooie tekst als voorbeeld.
Kwaad worden op iemand omdat die iemand God Moeder noemt…daar is wel wat mis me.
God zien als een oude man met een witte baard is ook wat mis mee.
God als Moeder kunnen en mogen zien omdat je aardse vader een klo otzak is en je met de beste wil van de wereld geen beeld kunt hebben van een liefhebbende Vader is voor veel mense neen verademing EN een mogelijkheid om geloof te behouden.
Overigens voor de taalkundigen die het vast mooi uit kunnen leggen: God, die de meeste gelovigen ook de eigenschap; Barmhartig als titel meegeven, volkomen bijbels ook zoals ieder kan lezen..God de Barmhartige…Barmhartigheid heeft taalkundig te maken met baarmoeder.
Tja Theo,
Zoals je wel begrijpt gaat het mij niet om of God mannelijk of vrouwelijk is. God wil onze vader en onze moeder zijn. en als we soms onze man of onze vrouw moeten missen wil Hij onze man of vrouw zijn. Het gaat erom dat Hij zo groot is dat Hij alle lege gaten bij ons kan vullen. En ik kan me voorstellen dat als je als kind alleen maal ellende gehad hebt met manspersonen, deze zienswijze een enorme eye opener kan zijn. Heel simpel is het eigenlijk. God is zo groot dat Hij wat wij missen in kan vullen, en dan maakt het niets uit wat wij missen. Hij wil ons weer heel maken.
groet
Alma
Is dat interessant?
Doet dat er wat toe?
Wordt het daar anders van?
Overigens is mijn antwoord; Jawel hoor.
—————————————-
Als je nou eens op het onderwerp in zou gaan?
Bekijk de andere reacties nou ook eens en geef eens normaal commentaar als je wilt.
Als je je eraf wilt maken dan zet je bij iedere reactie - eens- OF- oneens.
Als je te kennen geeft dat je een ander serieus neemt dat geef je er steekhoudende argumenten bij.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?