Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is God een Hij of een Zij

• Trolando

> voor mij maakt het wel uit wat de Bijbel verteldt

Ja hoor, ga maar weer beschuldigen en impliceren.

• samuel

Trolando Schreef:

——————————————————-

> > voor mij maakt het wel uit wat de Bijbel

> verteldt

>

> Ja hoor, ga maar weer beschuldigen en impliceren.

Pardon waar zie jij een beschuldiging of implicatie?

Er staat dat het voor “mij” wel uit maakt wat de Bijbel verteld! meer niet.

Niet dingen gaan insinueren, weet je nog dat gedrag waar we over gesproken hebben?

• Trolando

> > Ja hoor, ga maar weer beschuldigen en impliceren.

>

> Pardon waar zie jij een beschuldiging of implicatie?

Hier: "Het maakt mij ook niet uit of voor jou God mannelijk of vrouwelijk is dat is je eigen invulling, voor mij maakt het wel uit wat de Bijbel vertelt, en die vertelt dat "

Zoals je het formuleert suggereer je dat het voor mij niet uitmaakt wat in de Bijbel staat.

> Niet dingen gaan insinueren, weet je nog dat gedrag waar we over gesproken hebben?

Get a life.

• samuel

Trolando Schreef:

——————————————————-

> > > Ja hoor, ga maar weer beschuldigen en

> impliceren.

> >

> > Pardon waar zie jij een beschuldiging of

> implicatie?

>

> Hier: "Het maakt mij ook niet uit of voor jou God

> mannelijk of vrouwelijk is dat is je eigen

> invulling, voor mij maakt het wel uit wat de

> Bijbel vertelt, en die vertelt dat "

>

> Zoals je het formuleert suggereer je dat het voor

> mij niet uitmaakt wat in de Bijbel staat.

Ik suggereer helemaal niks, het is wat jij er van maakt, invulling net zoals jij voor jezelf ingevuld wie jou God is, “Tsja. Maakt mij trouwens niet zoveel uit verder. Waarom is het belangrijk of God mannelijk of vrouwelijk is? ”

Voor mij is duidelijk Wie God is, en dat benadrukte ik, en nu weer.

>

> > Niet dingen gaan insinueren, weet je nog dat

> gedrag waar we over gesproken hebben?

>

> Get a life.

En dat na drie keer een wijziging aanbrengen in een oude draad, yeah get a life son, dont wast mine!

• Trolando

> En dat na drie keer een wijziging aanbrengen in een oude draad

Wat bedoel je? Ik heb gisteravond iets gepost in een draad die nog op de eerste pagina staat en binnen een half uur nog een paar dingetjes toegevoegd aan dat bericht. Mag dat niet?

• samuel

Re: Is God een Hij of een Zij

Gepost door: Trolando ()

Datum: 10 juli 2012 11:36

Slim van je dat je Genesis 1:27 maar half citeert.

God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. (NBV)

En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. (NBG'51)

En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen. (HSV)

Is “hem” in vers 27, is dat Adam, of is dat “de mens” in het algemeen?

Vers 26 is ook interessant, “laat ONS mensen maken naar ONS beeld”

In heel hoofdstuk 1 komt Adam niet voor. Gen 1 is dan eerder een algemene beschrijving, en het beperken van “naar het beeld van God” tot alleen Adam slaat nergens op.

Tsja. Maakt mij trouwens niet zoveel uit verder. Waarom is het belangrijk of God mannelijk of vrouwelijk is?

P.S. Interessant, ik had nog niet eerder zo naar het scheppingsverhaal gekeken, vanuit de vraagstelling of alleen de man of de mens in het algemeen naar het beeld van God is geschapen. Weer wat geleerd.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2012 11:41 door Trolando.

Get a life son, dont wast mine!

• Trolando

Allemaal binnen 5 minuten. Dat je daar moeilijk over gaat lopen doen, niet te geloven.

• samuel

je begrijpt de basics niet van prikken, we prikken achter elkaar en lezen niet de oude prikberichten na, leer je weer iets.

Het is beter als je je punt wil benadrukken, dat je dat in een navolgende prik aangeeft, het is maar een tip.

En die vooringenomenheid moet je ook laten varen, je bent nu onder volwassenen, vaak ouders van kinderen van jou leeftijd.

• Trolando

> En die vooringenomenheid moet je ook laten varen, je bent nu onder volwassenen, vaak ouders van kinderen van jou leeftijd.

Pot verwijt de ketel? Voor een “volwassene” gedraag je je onbeschoft.

• samuel

Get a life son, your trying to waste mine! ;)