Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraag

• CU

Je weet toch wel beter. Jezus vergeleek een vrouw met een hond.

Mat. 15:22 Plotseling klonk de roep van een Kanaänitische vrouw die uit die streek afkomstig was: ‘Heb medelijden met mij, Heer, Zoon van David! Mijn dochter wordt vreselijk gekweld door een demon.’ 23 Maar hij keurde haar geen woord waardig. Zijn leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen hem dringend: ‘Stuur haar toch weg, anders blijft ze maar achter ons aan schreeuwen.’ 24 Hij antwoordde: ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’ 25 Maar zij kwam dichterbij, wierp zich voor hem neer en zei: ‘Heer, help mij!’ 26 Hij antwoordde: ‘Het is niet goed om de kinderen hun brood af te nemen en het aan de honden te voeren.’

• samuel

Ja en! En die vrouw beaamde toch ook dat zij een hond was: 27 Maar zij zeide: Zeker, Here, ook de honden eten immers van de kruimels, die van de tafel van hun meesters vallen. 28 Toen antwoordde Jezus en zeide tot haar: O, vrouw, groot is uw geloof, u geschiede gelijk gij wenst! En haar dochter was genezen van dat ogenblik af. Matteüs 15

Dus wat is nu je punt?

• Frans

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Zoals ik schreef: het tot geloof komen is het werk van de heilige Geest en kan nooit van mensen op een prikbord afhangen.

Dat spreek ik ook niet tegen Ellen, maar zij ziet vruchten, al dan niet goeie.

Het houdt mensen vaak weg van die keuze. Waar denk je dat satan het liefste werkt, met ongelovigen ?

> Heb je je dat ook over jezelf afgevraagd Frans? Want ik zie hier dat jij een aardig oordeel over je medebroeders en zusters uit durft te sauzen

Ik begrijp niet dat je steeds iets negatiefs ziet in wat ik zeg, noem eens wat oordelen op die ik dan vel?

Christenen moeten de blijde boodschap brengen, niet het oordeel.

>

> Wat er moet is niet aan jou en ook niet aan mij. Ik zie dat je hier zelf aan het oordelen bent geslagen en niet alleen hier.

Nogmaals, waar oordeel ik dan ? Ik vermeld een opdracht die Jezus zelf ons gaf.

> Bovendien wordt er nu veel meer bij betrokken als de vraag ‘wat is de heilige Geest’.

O, en hoe kom je daar op, denk je dat wij tot iets goeds in staat zijn zonder dan ?

> Naar jou toe: er is een blijde boodschap, maar vervolgens komt er wel meer bij kijken en dat is soms ook moeilijk omdat er ook wel wat van de christen zelf gevergd wordt. Het is niet alleen maar slap geklets. Toch?

>

> Ellen

Nee zeker niet, vind je dat van mij slap geklets dan ?

Ellen , ik begrijp je niet, echt niet.

• Frederik D

Me dunkt van niet.

• LeSage

Je haalt mijn antwoord aan David aan.

Ik weet niet of dat wat ik David antwoordde datgene is wat jij aangaf. daar is wat jij formuleerde om 16:02 mij een beetje te vaag voor.

• LeSage

“Gods geest is wat anders dan de Heilige Geest.” is toch iets heel anders dan

“Gods geest en God zijn volkomen identiek. De Heilige Geest is een aspect van God.”?

• Stefan

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Je haalt mijn antwoord aan David aan.

> Ik weet niet of dat wat ik David antwoordde

> datgene is wat jij aangaf. daar is wat jij

> formuleerde om 16:02 mij een beetje te vaag voor.

LeSage Schreef:

——————————————————-

> En wat is dat Thomas? Hoe kan ik dat herkennen?

>Zeker, ik ervaar hem nog steeds.

>Het is in mij een bron van stilte, wijsheid, en liefde. Maar ik weet niet of dat daarmee voldoet aan het bijbelse criterium, en ik >probeer maar duidelijk te krijgen hoe anderen hem ervaren/omschrijven.

Het hart, op Hem gericht, zal Hem herkennen. Dat is Devotie.

Devotie is de her-kenning. Ervaart men Hem, dan is daar de herkenning; waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden. En dat laatste geldt overal, ongeacht de afstand en is de Beweging, de Geest. En is herkenbaar in het schrijven; een getuigen met het hart dat het geloof heeft.

Is het schrijven echter vanuit de mens zelf; vanuit het hart, verstand of ziel welke niet, of nog niet vanuit de Devotie handelt, zal ook dat herkenbaar zijn. Onderscheiden wat uit Hem is, door afstemmen op wat Hem wil ontmoeten. Dat is de Wil van de Vader doen.

• Frederik D

Nee. Maar wellicht drukte ik me niet duidelijk genoeg uit. Kan zomaar.

Maar wat er precies bedoeld wordt met Gods geest, weet ik zo gauw niet. Gods geest en God lijken mij synoniem. Maar ik ben er niet zeker van.

Maar ik ben zekerder van de Heilige Geest als zijnde een deel-manifestatie van God in de gelovige mens.

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Geduld heb ik wel frans (vrucht van de HG geloof ik :) )

Dan zal ik nu geduld tonen tot ik een reactie op die van mij krijg ;)

• LeSage

ik snap niet wat je bedoelt?