ja….maar wat bedoel je daarmee in relatie tot de vraag?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe brieven en de evang.'n werden geschreven in een tijd dat een vrouw vrijwel gelijk stond aan een dier. Logisch dus, dat er aan een ‘hem’ gedacht werd. maar op de keeper beschouwd kan een geest niet geslachtelijk zijn omdat een geest geen “vlees” is, m.a.w. geen lichaam heeft.
Geest is geest samuel.
En voor de rest klopen jouw verwijzingen wel met wat er in de bijbel over de H.G. staat maar daar ben ik nu niet naar op zoek.
Ik ben op zoek naar wat de HG nu is.
LeSage Schreef:
——————————————————-
> En wat is dat Thomas? Hoe kan ik dat herkennen?
>Zeker, ik ervaar hem nog steeds.
>Het is in mij een bron van stilte, wijsheid, en liefde. Maar ik weet niet of dat daarmee voldoet aan het bijbelse criterium, en ik >probeer maar duidelijk te krijgen hoe anderen hem ervaren/omschrijven.
Het hart, op Hem gericht, zal Hem herkennen. Dat is Devotie.
LeSage Schreef:
——————————————————-
> De brieven en de evang.'n werden geschreven in een
> tijd dat een vrouw vrijwel gelijk stond aan een
> dier. Logisch dus, dat er aan een ‘hem’ gedacht
> werd. maar op de keeper beschouwd kan een geest
> niet geslachtelijk zijn omdat een geest geen
> “vlees” is, m.a.w. geen lichaam heeft.
De Vader, de Zoon en de heilige Geest, Die aangegeven is met Hij en Hem, vrouwelijk gelijk is een menselijke term en komt uit het feminisme, heeft dus niks met de Bijbel te maken of met de heilige Geest. In de Bijbel staat nergens dat de vrouw gelijk is aan een dier, weer een menselijke uitspraak en wel een van jou. Er staat wel in de Bijbel dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, en daar is niks mis mee toch? Of je moet een misbruiker zijn van vrouwen!
>
> Geest is geest samuel.
De heilige Geest is Heilig Le Sage, en niet hetzelfde als jou geest.
>
> En voor de rest klopen jouw verwijzingen wel met
> wat er in de bijbel over de H.G. staat maar daar
> ben ik nu niet naar op zoek.
> Ik ben op zoek naar wat de HG nu is.
Hetzelfde zoals Hij in de Bijbel beschreven staat, God de Vader verandert niet, Jezus verandert niet, de heilige Geest verandert niet. En nogmaals de heilige Geest is geen wat! Dat moet je nu toch wel duidelijk zijn.
8 Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in eeuwigheid. Heb. 13
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?