Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Voor wie is Christus gestorven? (b)

• Douce.

Het is een onnodige hype, die kennelijk goed in de markt ligt om over door te ohen.

Douce

• Frederik D

Waar baseer jij je geloof op? Op de Bijbel. Waar baseer jij je geloof in de Bijbel op?

• Johanan

Als beloofd,Ja het is maar een klein aantal wat naar de hemel gaat;…Waarom?

Aan hoeveel personen stelt de bijbel hemels leven in het vooruitzicht?

Luk. 12:32: „Vreest niet, kleine kudde, want uw Vader heeft het goedgekeurd u het koninkrijk te geven.”

Openb. 14:1-3: „Ik zag, en zie! het Lam;…Jezus Christus… stond op de berg Sion;..dit is in de hemel; zie Hebreeën 12:22-24], en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen. . . . En zij zingen als het ware een nieuw lied . . . en niemand kon zich dat lied eigen maken dan de honderd vierenveertig duizend, die van de aarde zijn gekocht.

Behoren alleen natuurlijke joden tot de 144.000?

Openb. 7:4-8: „Ik hoorde het aantal van hen die verzegeld werden, honderd vierenveertig duizend, verzegeld uit elke stam van de zonen Israëls: . . . Juda . . . Ruben . . . Gad . . . Aser . . . Naftali . . . Manasse . . . Simeon . . . Levi . . . Issaschar . . . Zebulon . . . Jozef . . . Benjamin.” Dit kunnen niet de stammen van het natuurlijke Israël zijn omdat er nooit een stam Jozef is geweest, de stammen Efraïm en Dan niet in deze opsomming voorkomen en de levieten voor de dienst in verband met de tempel afgezonderd werden maar niet als een van de 12 stammen werden beschouwd. Lees daar voor Numeri 1:4-16.

Rom. 2:28, 29: „Niet hij is een jood die het uiterlijk is, noch is besnijdenis dat wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt. Maar hij is een jood die het innerlijk is, en zijn besnijdenis is die van het hart, door geest, en niet door een geschreven reglement.

Gal. 3:26-29: In werkelijkheid zijt gij allen zonen van God door middel van uw geloof in Christus Jezus. . . . Er is noch jood noch Griek, er is noch slaaf noch vrije, er is noch man noch vrouw, want gij zijt allen één persoon in eendracht met Christus Jezus. Bovendien, wanneer gij Christus toebehoort, zijt gij werkelijk Abrahams zaad, erfgenamen met betrekking tot een belofte.

Is 144.000 slechts een symbolisch getal?

Het antwoord is op te maken uit het feit dat eerst melding wordt gemaakt van het nauwkeurig bepaalde getal 144.000 en Openbaring 7:9 vervolgens spreekt over een grote schare, die niemand tellen kon. Als het getal 144.000 niet letterlijk was, zou het contrast met de grote schare volkomen zoek zijn. Het getal letterlijk te nemen is in overeenstemming met wat Jezus in Matthéüs 22:14 over het koninkrijk der hemelen zei: Er zijn velen uitgenodigd, maar weinigen uitgekozen.

De grote schare dat zijn de mensen die in de komende 1000 jr naar volmaaktheid worden gebracht,samen met de miljarden die een opstanding zullen ontvangen.

Aan het einde van de 1000 jr zal dat gene gebeuren wat in openb 20:7-10 staat;… Zodra nu de duizend jaar geëindigd zijn, zal Sa̱tan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Ma̱gog, om hen tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is als het zand der zee. 9 En zij trokken op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad.

Maar vuur daalde neer uit de hemel en verslond hen. 10 En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet ; en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in alle eeuwigheid.

Dan zal het voornemen van onze schepper Jehovah God zijn vervuld,de aarde is een paradijs en gevuld met de dan levende nakomelingen van Adam en Eva.

En nee,er zal geen verdere opstanding zijn.

Johanan.

• theo

Als ik jouw berichten lees dan krijg ik het vermoeden dat Jezus voor bijna iedereen is gestorven. Voor iedereen behalve voor mensen die van mening zijn dat Jezus voor iedereen is gestorven.

Nu ga jij vragen: Hoe kom je op die gedachte theo ?

Mijn antwoord: Omdat je dat in je berichten zo over laat komen.

Peri: Heb je daar voorbeelden van?

theo: Nee , niet rechtsstreeks.

Peri; Dus je trekt conclusies die niet op waarheid berusten.

theo; je geeft wel sterk die indruk want je klimt steeds in de gordijnen tegen de leer van alverzoening en nooit tegen het joodse geloof, nooit tegen J.G. nooit tegen moslims, nooit tegen zwartekousekerken, nooit tegen sektarische groeperingen. het is steeds de alverzoeningsleer waar jij over begint.

———

Zo..nu is deze discussie in één keer klaar.

Bedankt theo.

Graag gedaan Peri.

• BOAZ

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Dat heb je heel duidelijk uitgelegd!

>

> Chapeau!

Het is niet mijn uitleg, Ellen.

Maar wel een heldere uitleg als men de tijd neemt om er overna te denken.

Boaz.

• Ellen-Josee

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dat heb je heel duidelijk uitgelegd!

> >

> > Chapeau!

>

> Het is niet mijn uitleg, Ellen.

De link eronder was mij niet opgevallen, Boaz.

>

> Maar wel een heldere uitleg als men de tijd neemt

> om er overna te denken.

Ja, zoals meestal heb ik die uitleg ook zo tot mij genomen.

Iedereen die de tijd neemt, kan dit begrijpen.

>

> Boaz.

• Ellen-Josee

En waarom reageren jullie daar dan op i.p.v. een topic over een ander onderwerp te openen?

Nou?

Ellen

• Stefan

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> En waarom reageren jullie daar dan op i.p.v. een

> topic over een ander onderwerp te openen?

>

> Nou?

>

>

> Ellen

Topics openen is niet zo moeilijk, maar hier serieus op ingaan is een tweede. Want wanneer wordt er nog werkelijk inhoudelijk of ge-interesseert gereageerd over bijvoorbeeld een topic met als onderwerp een bijbeltekst?

bijbeltekst Joh.4:23 http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15660889/bijbeltekst-joh423#msg-15660889

Bijbeltekst Jesaja 62 http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15655883/bijbeltekst-jesaja-62#msg-15655883

2 Kor 2 http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15640257/2-kor-2#msg-15640257

Titus 2:11 http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15631700/titus-211#msg-15631700

Bijbeltekst; Fil.3:20 http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15621722/bijbeltekst;-fil320#msg-15621722

bijbeltekst Joh.4:10 en14 http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15599502/bijbeltekst-joh410-en14#msg-15599502

• Ellen-Josee

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Als beloofd,Ja het is maar een klein aantal wat

> naar de hemel gaat;…Waarom?

> Aan hoeveel personen stelt de bijbel hemels leven

> in het vooruitzicht?

> Luk. 12:32: „Vreest niet, kleine kudde, want uw

> Vader heeft het goedgekeurd u het koninkrijk te

> geven.”

>

> Openb. 14:1-3: „Ik zag, en zie! het Lam;…Jezus

> Christus… stond op de berg Sion;..dit is in de

> hemel; zie Hebreeën 12:22-24], en met hem honderd

> vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam

> van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven

> droegen. . . . En zij zingen als het ware een

> nieuw lied . . . en niemand kon zich dat lied

> eigen maken dan de honderd vierenveertig duizend,

> die van de aarde zijn gekocht.

>

> Behoren alleen natuurlijke joden tot de 144.000?

> Openb. 7:4-8: „Ik hoorde het aantal van hen die

> verzegeld werden, honderd vierenveertig duizend,

> verzegeld uit elke stam van de zonen Israëls:

> . . . Juda . . . Ruben . . . Gad . . .

> Aser . . . Naftali . . . Manasse . . .

> Simeon . . . Levi . . . Issaschar . . .

> Zebulon . . . Jozef . . . Benjamin.” Dit

> kunnen niet de stammen van het natuurlijke Israël

> zijn omdat er nooit een stam Jozef is geweest, de

> stammen Efraïm en Dan niet in deze opsomming

> voorkomen en de levieten voor de dienst in verband

> met de tempel afgezonderd werden maar niet als een

> van de 12 stammen werden beschouwd. Lees daar voor

> Numeri 1:4-16.

Zo eenvoudig is dat niet.

>

> Rom. 2:28, 29: „Niet hij is een jood die het

> uiterlijk is, noch is besnijdenis dat wat

> uiterlijk, aan het vlees, geschiedt. Maar hij is

> een jood die het innerlijk is, en zijn besnijdenis

> is die van het hart, door geest, en niet door een

> geschreven reglement.

>

> Gal. 3:26-29: In werkelijkheid zijt gij allen

> zonen van God door middel van uw geloof in

> Christus Jezus. . . . Er is noch jood noch

> Griek, er is noch slaaf noch vrije, er is noch man

> noch vrouw, want gij zijt allen één persoon in

> eendracht met Christus Jezus. Bovendien, wanneer

> gij Christus toebehoort, zijt gij werkelijk

> Abrahams zaad, erfgenamen met betrekking tot een

> belofte.

Ja zo makkelijk maak je je daar niet vanaf, want waarom worden die stammen van Israël dan in Openbaring genoemd (minus Efraim en Dan). Ik heb begrepen dat er nooit iets overbodigs in de Bijbel staat.

>

> Is 144.000 slechts een symbolisch getal?

> Het antwoord is op te maken uit het feit dat eerst

> melding wordt gemaakt van het nauwkeurig bepaalde

> getal 144.000 en Openbaring 7:9 vervolgens spreekt

> over een grote schare, die niemand tellen kon.

Die grote schare is een andere schare als de eerder genoemde 144.000

> Als

> het getal 144.000 niet letterlijk was, zou het

> contrast met de grote schare volkomen zoek zijn.

> Het getal letterlijk te nemen is in

> overeenstemming met wat Jezus in Matthéüs 22:14

> over het koninkrijk der hemelen zei: Er zijn velen

> uitgenodigd, maar weinigen uitgekozen.

>

> De grote schare dat zijn de mensen die in de

> komende 1000 jr naar volmaaktheid worden

> gebracht,samen met de miljarden die een opstanding

> zullen ontvangen.

Dat is een aanname. Er staat eerder in Openbaring 20 vs 4 dit: Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias.

Dus die grote schare heerst 1000 jaar samen met de Here Jezus over de rest van de mensheid die in het 1000 jarig vrederijk mag leven en die in die tijd maar ook wanneer satan wordt losgelaten op de proef worden gesteld.

> Aan het einde van de 1000 jr zal dat gene gebeuren

> wat in openb 20:7-10 staat;… Zodra nu de duizend

> jaar geëindigd zijn, zal Sa̱tan uit zijn

> gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal

> uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier

> hoeken van de aarde zijn, Gog en Ma̱gog, om hen

> tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is

> als het zand der zee. 9 En zij trokken op over

> de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats

> van de heiligen en de geliefde stad.

> Maar vuur daalde neer uit de hemel en verslond

> hen. 10 En de Duivel, die hen misleidde, werd

> in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar

> zowel het wilde beest als de valse profeet ; en

> zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in

> alle eeuwigheid.

> Dan zal het voornemen van onze schepper Jehovah

> God zijn vervuld,de aarde is een paradijs en

> gevuld met de dan levende nakomelingen van Adam en

> Eva.

> En nee,er zal geen verdere opstanding zijn.

Ik mis in jouw verhaal nog de 2de keer dat de 144.000 genoemd worden in Openbaring 14:

1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Dus denk daar nog maar eens goed over na en lees vooral vers 4 en 5 maar eens goed.

>

> Johanan.

• Ellen-Josee

Beste Thomas,

Neem nu die eerste link. De avond ervoor hadden Peri en ik in een andere discussie dit onderwerp al helemaal uitgemolken. Als je dan je topic bekijkt, dan zie je dat ik er niet in zit om de boel te traineren of je voor je voeten te lopen. Ik heb het er al over gehad en wat mij betreft ben ik er dan klaar mee. Waar ik b.v. (om het even bij die topic van je over aanbidden te houden) wel moeite mee heb bij jou is dat jij in zo'n topic aankomt met vragen als ‘wat bidt’. Waarmee ik je even laat weten dat ik de topic wel gevolgd heb, maar ik voel mij echt niet verplicht dat soort vragen te beantwoorden.

Ik vind het ook niet erg als jij niet op mij reageerd.

Wat ik wel erg vind is; wanneer het over iets heel anders gaat (of jij dat opzet of ik maakt niet uit) en het onderwerp wordt omgebogen naar alverzoening.

En ik vind de eenzijdige verwijten van jullie kant (dat niet alverzoeners steeds topics opstarten over alverzoening) ook vervelend en zeer onterecht.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,15617592,15618820#msg-15618820

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15570721/15574152/re-ja-laten-we-het-over-de-emotionele-menselijke-vorm-hebben!#msg-15574152

En zie dan vooral deze van Theo waar het eerst over een volkomen ander onderwerp gaat en er dan ineens op de vrouw wordt gespeeld en dit schot voor de boeg wordt gegeven: http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15602250/15605720/re-ik-heb-gelijk-!!#msg-15605720

Als dat nog geen ‘uit het niets’ alverzoening aan mij opdringen is, weet ik het niet meer!

Dus steek nu maar eens gewoon de hand in eigen boezem in plaats van dat geklaag steeds, of zal ik een mini klaagmuurtje in je achtertuin komen bouwen?