Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Drie-eenheid teksten voor of tegen

• Douce.

Willem Ouweneel schrijft inderdaad geen jip-en-janneketaal, maar zijn onderbouwingen met de nodige Bijbelteksten zijn zonneklaar.

Douce

• Florin

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik wist wel dat je kwaad werd. Dat is niet nodig

> hoor.

>

> Gewoon op een volwassen fatsoenlijke manier in

> debat gaan werkt echt beter.

Je moet uiteindelijk zelf weten Theo maar nee ik kan niet verkroppen dat jij de kant van de tegenstanders kiest die de Vader en de Zoon lochenen . Denk jij nou behouden te woorden door te geloven wat bijvoorbeeld Eliyahu roept en of door te geloven wat de Here in Zijn Woord zegt ?? Maak je nog steeds de Here Jezus voor leugenaar uit door dat jij niet gelooft dat Hij de Knecht is uit Jesaja 53 ?

Florin

• samuel

Genesis 1: 1 In den beginne schiep God de hemel en de aarde. Het woord “God” dat wordt gebruikt in de Hebreeuwse tekst is Elohim.

Dit woord is meervoudig en openbaart dus dat de Drie-eenheid in de schepping aan het werk was.

Johannes 1: 1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Dit was in den beginne bij God. 3 Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is. en Kolossenzen 1: 15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem;, openbaren dat Christus een belangrijk aandeel had in het grootste scheppings gebeuren.

Psalm 104: 30 zendt Gij uw Geest uit, zij worden geschapen, en Gij vernieuwt het gelaat van de aardbodem. en Genesis 1: 2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren., tonen het werk van de heilige Geest in de schepping.

In Zijn onderwijs openbaarde Jezus Christus de Vader-God. Bij verschillende gelegenheden in het leven van Christus wordt de Drie-eenheid aan de menselijke zintuigen geopenbaard. Een van die gelegenheden is de doop van Jezus, vermeld in Matteüs 3: 13 Toen kwam Jezus uit Galilea naar de Jordaan tot Johannes, om Zich door hem te laten dopen. 14 Maar deze trachtte Hem daarvan terug te houden en zeide: Ik heb nodig door U gedoopt te worden en komt Gij tot mij?

15 Jezus echter antwoordde en zeide tot hem: Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij Hem geworden. 16 Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen. 17 En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb.

.

Toen Jezus werd gedoopt, verscheen de heilige Geest in de vorm van een duif en daalde op Hem neder, terwijl de vader in een stem uit de hemel sprak: “deze is Mijn geliefde Zoon, in wie Ik Mijn welbehagen heb.”

Matteüs 28: 19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb., deze tekst openbaart dat de Drie-eenheid bestaat uit de Vader, de Zoon en de heilige Geest.

Zo zien wij hieruit dat in den beginne de Vader, de Zoon en de heilige Geest de hemelen en de aarde schiepen.

• Florin

w.edelbroek@upcmail.nl Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu GEEFT NIET MIJN MENING WEER!

Je hoeft niet te schreuwen . Ik had het ook tegen Theo .

Florin

• lovecraft

Douce Schreef:

——————————————————-

> Willem Ouweneel schrijft inderdaad geen

> jip-en-janneketaal, maar zijn onderbouwingen met

> de nodige Bijbelteksten zijn zonneklaar.

>

> Douce

Voor een groot deel ben ik het met u eens, alhoewel hij nogal veel theoretiseert over de drie-eenheid en zeker geen bijbels bewijs levert.

• lovecraft

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik wist wel dat je kwaad werd. Dat is niet nodig

> hoor.

>

> Gewoon op een volwassen fatsoenlijke manier in

> debat gaan werkt echt beter.

Wie werd er kwaad?

• Douce.

Van het spreken in tongen moet ik persoonlijk niets hebben, maar om dan Ouweneel een leugenaar te noemen, vind ik nergens op slaan.

Zijn heilsboodschap is gelijk gebleven, alleen zijn er dingen waarover hij anders denkt dan jij en ik.

Zijn Bijbelkennis is groots en het aantal boeken dat hij schreef zeer groot.

Misleiders zijn mensen die t.a.v. Jezus Christus en de Gemeente valse leer verkondigen en dat doet Willem Ouweneel in elk geval zeer zeker niet.

('k Ben trouwens weer eens een boek van hem aan het lezen;)).

Douce

• Florin

w.edelbroek@upcmail.nl Schreef:

——————————————————-

> Wie werd er kwaad?

Theo denkt dat ik kwaad was, ja nou ja ik erger mij wel aan het feit dat hij de kant van de leugenaars/Eliyahu kiest die de Vader en de Zoon loochent .

Florin

• lovecraft

Florin Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik wist wel dat je kwaad werd. Dat is niet

> nodig

> > hoor.

> >

> > Gewoon op een volwassen fatsoenlijke manier in

> > debat gaan werkt echt beter.

>

> Je moet uiteindelijk zelf weten Theo maar nee ik

> kan niet verkroppen dat jij de kant van de

> tegenstanders kiest die de Vader en de Zoon

> lochenen . Denk jij nou behouden te woorden door

> te geloven wat bijvoorbeeld Eliyahu roept en of

> door te geloven wat de Here in Zijn Woord zegt ??

> Maak je nog steeds de Here Jezus voor leugenaar

> uit door dat jij niet gelooft dat Hij de Knecht is

> uit Jesaja 53 ?

>

> Florin

Staat er niet geschreven in de Bijbel: Wie in Mij ( Jezus Christus) geloofd zal behouden worden?

• Douce.

Dan lees je Joh. 1 vers 1 (en verder), dan is dat ook weer opgelost.

Douce