O ja ??
Waarom brrrr, vertel dan eens iets over de ontstaansgeschiedenis en waar je zo vreselijk van moet rillen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJoh. 17:1 Dit heeft Jezus gesproken, en Hij hief Zijn ogen op naar de hemel, en zeide: Vader, de ure is gekomen, verheerlijk Uw zoon, opdat ook Uw Zoon U verheerlijke.
2 Gelijk Gij Hem macht gegeven hebt over alle vlees, opdat al wat Gij Hem gegeven hebt, Hij hun het eeuwige leven geve.
3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die Gij gezonden hebt.
Joh.16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.
15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.
theo Schreef:
——————————————————-
> O ja ??
>
> Waarom brrrr, vertel dan eens iets over de
> ontstaansgeschiedenis en waar je zo vreselijk van
> moet rillen
Lees maar eens hoe machthebber er zich mee bemoeid hebben en van van de opstellers van de drie-eenheidsleer de lezers bedreigde met het feit dat indien ze het niet geloofde niet zalig konden worden. Ik geloof de geloofsbelijdenis van Nicea
Daar zijn heel goede boeken over!
thomas Schreef:
——————————————————-
> Joh. 17:1 Dit heeft Jezus gesproken, en Hij hief
> Zijn ogen op naar de hemel, en zeide: Vader, de
> ure is gekomen, verheerlijk Uw zoon, opdat ook Uw
> Zoon U verheerlijke.
> 2 Gelijk Gij Hem macht gegeven hebt over alle
> vlees, opdat al wat Gij Hem gegeven hebt, Hij hun
> het eeuwige leven geve.
> 3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen,
> de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die
> Gij gezonden hebt.
vooral joh. 17;22 E.V. lezen….En de heerlijkheid die Gij mij gegevn hebt, heb ik hun gegeven OPDAT ZIJ een zijn, gelijk wij een zijn. IK IN HEN EN GIJ IN MIJ.
DUS DIE EENHEID WORDT GROTER DAN DRIE?
>
> Joh.16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn,
> namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al
> de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf
> niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben,
> zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u
> verkondigen.
> 14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit
> het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.
> 15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb
> Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en
> u verkondigen.
Joh.1:30 Deze is het, van Wie ik gezegd heb: Na mij komt een Man, Die vóór mij geworden is, want Hij was eer dan ik.
31 En ik kende Hem niet; maar opdat Hij aan Israël zou geopenbaard worden, daarom ben ik gekomen, dopende met het water.
32 En Johannes getuigde, zeggende: Ik heb de Geest zien neerdalen uit de hemel, gelijk een duif, en bleef op Hem.
33 En ik kende Hem niet; maar Die mij gezonden heeft, om te dopen met water, Die had mij gezegd: Op Wie gij de Geest zult zien neerdalen, en op Hem blijven, Deze is het, Die met de Heilige Geest doopt.
34 En ik heb gezien, en heb getuigd, dat Deze de Zoon van God is.
Joh.3:5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
13 En niemand is opgevaren in de hemel, dan Die uit de hemel neergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
Joh.8: 34 Jezus antwoordde hun: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een ieder, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde.
35 En de dienstknecht blijft niet eeuwig in het huis, de zoon blijft er eeuwig.
36 Indien dan de Zoon u zal vrijgemaakt hebben, zo zult gij waarlijk vrij zijn.
theo Schreef:
——————————————————-
> Acht jij dit wel/niet bewijsteksten voor de drie
> eenheid?
Joh. 17:1 Dit heeft Jezus gesproken, en Hij hief Zijn ogen op naar de hemel, en zeide: Vader, de ure is gekomen, verheerlijk Uw zoon, opdat ook Uw Zoon U verheerlijke.
2 Gelijk Gij Hem macht gegeven hebt over alle vlees, opdat al wat Gij Hem gegeven hebt, Hij hun het eeuwige leven geve.
3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die Gij gezonden hebt.
Joh.16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.
15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.
Dit spreekt de Zoon, die de Geest heeft en geeft, en Daarmee de Vader toont. God is Geest.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?