Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie kent dat lied wat nu steeds in mij op komt maar

• theo

En in Bulgarije kennen ze het vast en zeker niet.

• samuel

Ze zingen hier ook uit kerkgezangen boekjes net zo als in Nederland het, en ik moet zeggen klinkt erg Russisch, de zware kopstem van de mannen vooral, maar zeer mooi, de Roma hebben hun eigen liederen, ook zeer mooi maar dan weer in hun eigen taal.

En Hillsong breekt erg door hier, de liedjes worden dus nu in het Bulgaars gezongen.

• theo

http://home.wanadoo.nl/spielerei/teksten/liedboek/

Hier alle teksten ven het liedboek voor de kerken.

(Zeer) oude liederen b.v. gezang 410- 412- 413- 414- 415- 416- 417-418- 419-420-421-468-469 - 470- nou ja ik kan nog wel even doorgaan.

Voor de liefhebber; alle coupletten van het Wilhelmus staan er ook in gezang 411

• samuel

(tu)

• theo

Ik wil nog wel zo'n duimpje.

Voor zover je het niet wist:

Kijk naar de coupletten van gezang 411.. en zet de beginletters van alle coupletten op een rijtje…zie daar…

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Bedankt, ik heb eerst getracht het zelf te vinden

> via goolge maar dat wilde niet lukken.

> Het kwam ineens in mij op maar alleen de eerste

> regels.

Graag gedaan! Er zijn wat handigheidjes met Google zoals een stukje tekst waar je zeker van bent tussen aanhalingstekens zetten. Je hebt een vrij goed geheugen en het is een hele mooie tekst.

• samuel

Bijna maar wel leuk om weer eens het hele Wilhelmus te zien, de meeste mensen kennen hooguit twee coupletten met geluk. Maar als je van duimpjes houd! (tu)

• theo

Wat bedoel je met bijna?

• samuel

Willem van Nazzov dus bijna.

• theo

Aha,

Als ik het goed begrijp is het in oud nederlandsch kloppend, althans dat is mij ooit eens gezegd/geleerd.