Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Joseph Smith

• perihelium

Leeuwenhart Schreef:

——————————————————-

> Hetgeen Peri toch zeer zou moeten verontrusten…

Dat jij verder kijkt dan de waarheid wil niet zeggen dat iedereen dat doet..

• samuel

Een ander evangelie zg gebracht door een engel!

6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!

10 Tracht ik thans mensen te winnen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Indien ik nog mensen trachtte te behagen, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn.

Galaten 1

Joseph Smith was een 33de graad vrijmetselaar.

• samuel

Theo schreef:

En als jij en/of ik in een streng Islamitisch land zouden zijn geboren?

Redelijke kans dat we nu allebei moslim zouden zijn geweest en als we fanatiek moslim zouden zijn dan wellicht nu in een trainingskamp zouden zitten om moslim gelovigen fanatieker dan fanatiek te maken om voor de goede zaak te willen sterven.

Het heeft alles te maken met cultuur en opvoeding en omstandigheden.

Daarom kunnen we dus gewoon vaststellen dat je niet gelovig bent, immers je zegt van jezelf dat je alleen gelovig bent omdat je ouders en omgeving gelovig is, en niet uit overtuiging, zoals de meeste moslims ook geen moslim zijn door overtuiging!

• Leeuwenhart

> > Maar hoe kun je vaststellen wat de waarheid is

> als

> > je niet eerst goed om je heen kijkt?

>

> Er is maar een waarheid.

Een reden temeer om goed om je heen te kijken voordat je kiest.

De meeste mensen hebben niet jouw geloof gekozen. Dus pas op.

Waarom kiezen die mensen voor een ander geloof?

Er zijn erg veel geloven en er is er hooguit maar eentje waar.

Het vergt nogal wat van een mens om zich grondig voor te bereiden om de juiste keuze te maken.

Heb jij dat in voldoende mate gedaan?

> >

> > Misschien hebben de Mormonen wel gelijk. En

> dan?

> > Kom jij straks bij de hemelpoort. Staat niet

> > Petrus daar, maar Joseph Smith….

>

> Je hebt het over Petrus bij de hemelpoort maar dat

> staat niet in de Bijbel.

Ook al staat het niet in de bijbel, het zal je toch maar gebeuren dat je bij de hemelpoort Joseph Smith tegenkomt.

Maar ja, jij hebt het Mormoonse geloof niet eens de moeite van het bestuderen waard gevonden. Jij wist zo wel wat de waarheid was.

Leg dat dan maar aan Smith uit.

• Leeuwenhart

> Jammer dat je niet met de mond vol tanden staat

> want nu moet ik mij natuurlijk verantwoorden.

Zo is dat!

> Waarom ben ik christen en geen moslim of mormoon?

> Goddelijke hand?

>

> En als jij en/of ik in een streng Islamitisch land

> zouden zijn geboren?

>

> Redelijke kans dat we nu allebei moslim zouden

> zijn geweest en als we fanatiek moslim zouden zijn..

Die kans is er zeker, want de meeste mensen nemen klakkeloos het geloof van hun (voor)ouders over.

> Het heeft alles te maken met cultuur en opvoeding en omstandigheden.

Maar dat is natuurlijk heel algemeen gesproken.

Want het is natuurlijk niet zo dat Jesaja een “waardere” profeet is dan Smith omdat jij toevallig uit “gewone” christelijke ouders bent geboren.

Ik wil niet onaardig zijn, maar eigenlijk ben jij dus net zo lui als Peri…

• Leeuwenhart

En wat vind jij nu zoal de sterke punten in het boek van Mormon en wat de zwakke?

Welke afwegingen heb jij zoal gemaakt?

• Leeuwenhart

> > Hetgeen Peri toch zeer zou moeten

> verontrusten…

>

> Dat jij verder kijkt dan de waarheid wil niet

> zeggen dat iedereen dat doet..

Je bedoelt dat ik ook maar de eerste de beste waarheid van mijn ouders had moeten overnemen, ongeacht of die Mormoon, katholiek, Boeddhist, JG, Confucianist, Vrijgemaakt gereformeerd waren?

Wat is er tegen om verder te kijken dan je neus lang is?

• Frederik D

Dat zei je wel.

En jij bepaalt ook niet of alverzoeners naar de hel gaan.

• Frederik D

Omdat Joseph Smith bij een gezelligheidsvereniging zat, is zijn aanvulling op de Bijbel niet waar?

Een vreemde argumentatie.

• theo

Het gevaar van de uitspraak: God heeft er voor gezorgd dat ik het juiste geloof heb.

Dan impliceert die uitspraak dat God anderen, die dat juiste geloof niet hebben niet ziet staan, onverschillig laat, niet boeiend vindt, geen acht op slaat met daar weer het gevaar dat ik mezelf de arrogantie toemeet dat God mij wel heeft verkoren om het juiste geloof te mogen hebben en een ander niet.

Buiten de talloze christengroeperingen waar dit voor geldt, natuurlijk eveneens voor moslims en joden en boeddhisten en mormonen etc.etc.

Toch staat in de bijbel dat geloof van God komt.

De bijbel is voor mij gezaghebbend maar ik veroordeel andersgelovgen niet en zeker niet tot de hel in het hiernamaals.

Dat ik het met andersgelovigen niet eens ben is een ander verhaal maar de eerlijkheid gebied me te zeggen/schrijven dat ik andere religies wel wat bekeken heb, hier en daar zelfs wel ietwat een studie over gemaakt heb maar ik heb geen zeer grondige vergelijkende onderzoeken gedaan.

Edoch..edoch.. voor zover ik het kan beoordelen vind ik het christelijk geloof zoals ik dat ervaar en belijd en beleef het meest “goede en bevredigende en rustgevende en heilbrengende” etc. etc. .