Die kun je onder lezen bij de reactie aan Frederik!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl> Toch staat in de bijbel dat geloof van God komt.
Maar als dat in de bijbel staat, is dat dan ook zo?
Er staan wel meer twijfelachtige zaken in de bjibel.
> Dat ik het met andersgelovigen niet eens ben is
> een ander verhaal maar de eerlijkheid gebied me te
> zeggen/schrijven dat ik andere religies wel wat
> bekeken heb, hier en daar zelfs wel ietwat een
> studie over gemaakt heb maar ik heb geen zeer
> grondige vergelijkende onderzoeken gedaan.
Ook niet naar de literaire kwaliteiten van het boek van Mormon?
> Edoch..edoch.. voor zover ik het kan beoordelen
> vind ik het christelijk geloof zoals ik dat ervaar
> en belijd en beleef het meest "goede en
> bevredigende en rustgevende en heilbrengende" etc. etc. .
Ikzelf vond lang geleden het interessantste alternatief het Boeddhisme. Geen goden, geen dogma's, een tamelijk vreedzaam karakter vergeleken met het christendom. Daarmee ontbraken daar de grootste obstakels van het christendom. Maar de reïncarnatie sprak mij niet zo erg aan en de dagelijkse Boeddhistische praktijk zit net zo vol dwaasheden als de christelijke.
Joseph Smith verdedigde zich en schoot vier aanvallers neer. Wanneer hij geen kogels meer had, gebruikte hij zijn vuisten om de aanvallers op afstand te houden. Dit kon echter niet baten, Smith werd neergeschoten en viel door het raam. Zijn dode lichaam werd hierna nog met bajonetten bewerkt. De leider en profeet van de mormoonse kerk was op brutale wijze vermoord. Er volgde een rechtzaak, maar de moordenaars werden nooit vervolgd of gestraft. Joseph Smith werd een martelaar in de ogen van de mormonen (Hill, 1977: 414-418).
Ik ben liever een volgeling van Jezus als ik het zo vergelijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?