Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Joseph Smith

• theo

Leeuwenhart Schreef:

——————————————————-

> > Ik heb er werkelijk helemaal niks mee.

>

> Waarom wel Jesaja maar niet Joseph Smith?

> Waarom wel Gabriël, maar niet Moroni?

Gewoon natuurlijk.

Het is gewoon zo dat wij christenen gelijk hebben, dat is gewoon zo.

In het bijzonder dat binnen de talloze stromingen binnen het christendom ik ook gelijk heb omdat het gewoon zo is.

Is het gewoon duidelijk?

————————–

Zo…dat zijn me toch terzake doende argumenten..ik weet zeker dat ik nu het laatste woord heb en dat jij met de mond vol tanden en kiezen staat.

• Leeuwenhart

Nee hoor, niks mond vol tanden en kiezen, ik heb er zelfs minder dan ik zou willen.

Maar krijg ik van jou voortaan net zulke antwoorden als dat je Peri/Boaz/Samuel geeft?

• Frederik D

Precies.

• Frederik D

Wat een blasfemische vergelijking.

Dus in wezen zeg je: wellicht aanbid ik een valse God. Welnu, dan ga je naar de hel.

• Frederik D

Draaitol.

• Frederik D

Wellicht kiest God zondaren als profeet uit.

Maar waarom zou het boek van Mormon niet waar zijn?

• Leeuwenhart

Hetgeen Peri toch zeer zou moeten verontrusten…

• perihelium

Leeuwenhart Schreef:

——————————————————-

> Maar hoe kun je vaststellen wat de waarheid is als

> je niet eerst goed om je heen kijkt?

Er is maar een waarheid.

>

> Misschien hebben de Mormonen wel gelijk. En dan?

> Kom jij straks bij de hemelpoort. Staat niet

> Petrus daar, maar Joseph Smith….

Je hebt het over Petrus bij de hemelpoort maar dat staat niet in de Bijbel. Als je die leest kijk dan meteen naar de claims en de fundamenten van de leer van Jezus en je hebt je antwoord als je niet je geloof in niets anders stopt.

• theo

Nee hoor, ik wil graag met iedereen in gesprek behalve (inmiddels met omhooggevallen mensen).

Jammer dat je niet met de mond vol tanden staat want nu moet ik mij natuurlijk verantwoorden.

Waarom ben ik christen en geen moslim of mormoon?

Goddelijke hand?

En als jij en/of ik in een streng Islamitisch land zouden zijn geboren?

Redelijke kans dat we nu allebei moslim zouden zijn geweest en als we fanatiek moslim zouden zijn dan wellicht nu in een trainingskamp zouden zitten om moslim gelovigen fanatieker dan fanatiek te maken om voor de goede zaak te willen sterven.

Het heeft alles te maken met cultuur en opvoeding en omstandigheden.

Dichter bij huis: Nietgelovigen die gelovig worden- Gelovigen die hun geloof kwijtraken en/of kinderen van gelovige ouders die niet meer willen/kunnen geloven tot atheistische/christenmeisjes die zich mee laten slepen door een mooie donkere moslimjongen en moslima worden en mensen die in een secte terechtkomen etc. etc.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wat een blasfemische vergelijking.

>

> Dus in wezen zeg je: wellicht aanbid ik een valse

> God.

Dat zeg ik niet.

> Welnu, dan ga je naar de hel.

Dat bepaal jij niet.