Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDie laatste regel is zonder twijfel de meest troostende in je reaktie, Theo.
Maar ook de meest pijnlijke, omdat blijkt dat iemand nergens anders hulp kan vinden, en hoopt te vinden …… bij God - maar het ist nu juist God hem zo geschapen heeft.
Moet hij nu bij zijn Schepper terecht tégen zijn Schepper?
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Die laatste regel is zonder twijfel de meest
> troostende in je reaktie, Theo.
> Maar ook de meest pijnlijke, omdat blijkt dat
> iemand nergens anders hulp kan vinden, en hoopt te
> vinden …… bij God - maar het ist nu juist God
> hem zo geschapen heeft.
> Moet hij nu bij zijn Schepper terecht tégen zijn
> Schepper?
Het waarom .. op alle fronten.
Waarom ben ik zoals ik ben een hartstochtelijk verlangen om anders te willen zijn en het niet kunnen.
Verdriet, mateloos verdriet behalve bij de Beivinks, die hebben een “”roeping“”.
Mateloos verdriet , woede, kwaad op zichzelf en op God de Schepper.
Wanhoop, jawel wanhoop want eigenlijk wil hzij helemaal niet wat hzij toch niet kan laten en vaak opgelucht als de politie (eindelijk) hem/haar heeft gepakt.
(Doorgans hem en niet haar en met plaatsvervangende schaamte erken ik volmondig dat het merendeel van de zedendelinquenten mannen zijn)
Mijn juk is zacht en mijn last is licht…probeer het maar.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Ik kan niet meer zondigen! Mijn zonde is dood en
> mede gekruisigd met Jezus, dat kan je lezen in
> Romeinen 6.
Nou, dat Romeinen 6 slaat niet op jou.
Ik neem aan dat je een grapje maakt? Jij zondigt nog heel wat af Samuel. Dat is allemaal te lezen op dit prikbord.
Of dacht jij dat mensen infantiel noemen, mensen constant denigrerend toespreken en al die taal die jij hier op dit bord eruit gooit naar mensen die het niet met jou eens zijn, niet onder “zondigen” valt? Wel, dan heb je Jezus wel erg slecht begrepen.
Maar je zal er wel achter komen.
26 WIE MEENT DAT HIJ GOD DIENT, TERWIJL HIJ ZIJN TONG NIET KAN BETEUGELEN, ZIT OP EEN DWAALSPOOR, EN HEEL ZIJN GODSDIENST IS VERGEEFSE MOEITE.
8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet.
10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.
5 Met je botte en onboetvaardige gezindheid stapel je voor jezelf een kapitaal van toorn op tegen de dag van de toorn, wanneer Gods rechtvaardig oordeel openbaar zal worden
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?